• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Superstar verdwijnt; Promiss komt terug in de winkelstraat

Superstar verdwijnt; Promiss komt terug in de winkelstraat

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Kledingketen Superstar verdwijnt uit de winkelstraat. Onder leiding van de nieuwe eigenaar FNG valt het merk uiteen in twee nieuwe labels. Een daarvan is Friday, een nieuw concept dat recentelijk in België is uitgerold. Daarnaast werd er al geruime tijd geheimzinnig gedaan over het ‘nieuwe merk’ dat zich in de overige winkels zou gaan vestigen. Dat blijkt nu Promiss te zijn, dat volgens een woordvoerder alleen als ‘merknaam’ een doorstart maakt. De ambitie is om zo snel mogelijk een vijftigtal verkooppunten van Promiss te hebben.

Modeketen Superstar is al begonnen met het sluiten van winkels en de websites. Het concept Friday zal een deel van de winkels opvullen. Het andere merk is Promiss, dat onder de merknaam opnieuw gelanceerd wordt. De eerste flagshipstore van de ‘nieuwe’ modeketen is net geopend in Hoofddorp.

Promiss werd vorig jaar -net als Miss Etam- failliet verklaard, waarna er zo’n 70 filialen werden gesloten. De merknaam bleef echter wel in handen van R&S Retail. De eigenaar wilde de naam Promiss nog wel kunnen gebruiken voor andere concepten, zoals een online winkel of shop-in-shops. Ondertussen kondigde FNG Group de fusie aan met R&S Retail.

Promiss een van de opvolgers van Superstar

“De merknaam doet misschien denken aan de winkelketen van voorheen, maar niets in de nieuwe store herinnert aan het 'oude' merk,” laat Promiss in een persbericht weten. Om het merk nieuw leven in te blazen werd ontwerper Yana Gorbacheva aangetrokken, die samen met haar team de rebranding op zich nam.

"Het is een grote eer om Promiss vorm te geven, de positionering te bepalen en het concept te ontwikkelen, van collecties tot winkelinrichting. Het doel is om te voldoen aan de vraag naar vrouwelijke, stijlvolle en toegankelijke kleding in maat 36 tot en met 46, ongeacht leeftijd. Innovatieve stoffen en doordachte ontwerpen zorgen voor de perfecte fit en hoge kwaliteit tegen een toegankelijke prijs,” licht Gorbacheva toe.

Het nieuwe Promiss is bedoeld voor ‘veertigplus vrouwen met karakter, met een moderne stijl die zoeken naar de perfecte fit, moderne klassiekers en hoge kwaliteit’. Er komt een vrouwenlijn, accessoirelijn en een home-collectie.

Friday en Promiss nemen de plaats in van Superstar

Het Belgische FNG liet eerder al weten dat Superstar uiteen zou vallen in twee formules: Friday en het hergelanceerde Promiss. Friday, het jongere zusje van CKS, is recentelijk gelanceerd in België en zal ook in Nederland neerstrijken. Het label valt in de medium hogere prijsklasse. Hoeveel Friday-winkels er geopend zullen worden, is nog niet bekend, maar volgens Twinkle zou het om ongeveer de helft van de Superstar-filialen gaan. Momenteel hangt het merk al in andere multibrand stores, waaronder CKS.

In 2014 werd Superstar samen met Steps verkocht aan FNG Group. Daarvoor vielen de labels onder Coltex Retail. Superstar zou de laatste jaren echter teleurstellende resultaten hebben geboekt, waardoor FNG Group er graag vanaf wilde. Voor Steps is dat voorals nog niet het geval. “Het gaat goed met Steps, dus aan deze formule wordt niets veranderd,” liet Erik Muller van NLB Fashion Services, het servicekantoor van de Nederlandse winkels van Steps en Superstar, aan Twinkle weten.

Werken bij Friday of Steps? Klik dan hier.

Werken bij Miss Etam? Klik dan hier.

Beeld: Promiss

FNG
Friday
Promiss
Superstar