• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Steve Madden breidt uit in India

Steve Madden breidt uit in India

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Schoenen- en accessoirelabel Steve Madden gaat verder uitbreiden in India. De retailer is van plan er komende jaren tien nieuwe winkels te openen. Dat meldt de Economic Times.

Steve Madden is al enige tijd in India gevestigd. Reliance Brands, dat de marketingrechten van het Amerikaanse beursgenoteerde bedrijf heeft, beheert momenteel vijftien winkels in negen Indiase steden, waaronder Delhi, Mumbai, Bangalore en Kolkata.

Reliance Brands, dat ook merken als Diesel, Superdry en Marks & Spencer in India exploiteert, gaat de komende twee jaar tien nieuwe Steve Madden filialen openen. “Het merk doet het goed in India,” zo meldt Somdeb Basu, hoofd van Steve Madden India. Hij voegt toe dat de retailer van plan is de winkels in groeiende steden als Bhubaneswar, Guwahati en Cochin te vestigen.

Bijna 90 procent van de producten die in India worden verkocht, wordt geïmporteerd uit verschillende productielocaties wereldwijd. Het bedrijf overweegt de productie van schoenen deels naar India te verplaatsen, omdat de invoerrechten tussen de 60 en 90 procent liggen. “Dan moeten we er wel eerst een grotere markt opbouwen en meer winkels openen,” legt Basu uit.

Ondertussen is Steve Madden ook bezig zijn webshop in India interactiever en praktischer te maken. Momenteel zorgt de webwinkel voor 10 procent van de totale omzet van het merk.

expansie
Reliance Brands
Steve Madden
uitbreiding