Rodarte lanceert e-commerce

De zussen Kate and Laura Mulleavy van modehuis Rodarte hebben hun eerste webwinkel geopend. Niet eerder had het modehuis een eigen e-commerce site, vertelt Laura Mulleavy aan de Britse Vogue.

“We begonnen een jaar geleden na te denken over e-commerce,” vertelt de ontwerpster in het interview. “We wilden een direct contact met onze klanten, en ook met mensen die producten willen die wij hebben maar die niet beschikbaar zijn in kleinere steden of gebieden in het land.”

Rodarte lanceert e-commerce

In de webwinkel zijn drie categorieën vertegenwoordigd: sieraden, kleding en schoenen. Wie echter op zoek is naar een prachtig ontwerp zoals op de catwalk te zien was zal het hier echter niet vinden. Er zijn voornamelijk hoody’s en t-shirts van het sublabel Radarte in de webwinkel te te vinden.

Volgens Mulleavy komt de keuze voor Radarte in plaats van Rodarte omdat deze producten makkelijker en sneller te realiseren zijn. Ook was er al veel vraag naar deze items. “We wilden eerst een aanbod bieden met verschillende prijzen; producten waarvan we denken dat mensen daar sterk op reageren. En ook reflecteert deze selectie van producten het core idea van het merk en het idee van een Californisch merk.”

Wie enthousiast is geworden moet nog wel even geduld hebben; voorlopig kan er alleen vanuit de Verenigde Staten. Op lange termijn hopen de zussen ook een fysieke winkel te openen, al wordt daar voorlopig alleen nog ‘over nagedacht’.

Rodarte lanceert e-commerce

Beeld: Rodarte

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN