Het Franse schoenenmerk Repetto opent dit najaar zijn eerste winkel in New York, in de geliefde Soho wijk. Dat meldt WWD. >

De nieuwe winkel bevindt zich in een buurt waar zich ook veel andere Franse merken bevinden, waaronder kindermerk Bonpoint en Laduree.

Repetto, dat bekend staat om zijn ballerina’s, lanceert tegelijkertijd met de opening van de winkel een eerste lijn ballerina’s met hak, de Opera lijn. Deze bestaat uit twaalf modellen en is iets duurder dan de reguliere lijn, met prijzen tussen de 400 en 950 euro.

Repetto was tot op heden via zo’n 100 verkooppunten in de Verenigde Staten verkrijgbaar. De omzet in de regio vertegenwoordigt 3 tot 4 procent van de totaalomzet. De Franse thuismarkt genereert iets minder dan 50 procent van de totaalomzet, maar met de huidige uitbreiding van het merk in Amerika en Azië zou de internationale omzet bijna 90 procent van de totaalomzet kunnen vertegenwoordigen, meent CEO Jean-Marc Gaucher.

Gaucher verwacht in 2015 een omzet van zo’n 60 miljoen euro, gelijk aan vorig jaar. Minder harde groei in Azië zou de oorzaak hiervan zijn.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN