• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Regenjassenmerk Rains breidt uit met eigen winkels en kinderlijn

Regenjassenmerk Rains breidt uit met eigen winkels en kinderlijn

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De regenjassen van Rains zijn populair. Het Deense merk, dat zich kenmerkt door de minimalistische en verfijnde ontwerpen heeft zich in een paar jaar opgewerkt als een van de toonaangevende merken op het gebied van regenkleding. En dat succes wordt nu uitgebreid: er komen eigen winkels van het merk en er wordt een kinderlijn gelanceerd. Dat meldt Fashionmag.

Oprichters Daniel Brix Hesselager, Philip Lotko Wormslev en Kenneth Davids zetten het merk in 2012 op. In 3 jaar tijd is het merk explosief gegroeid en inmiddels is Rains verkrijgbaar in meer dan 1.000 multi brand stores wereldwijd. Vooral de exclusievere winkels verkopen het merk. De nettowinst steeg tussen 2013 en 2014 met meer dan 10 procent. Het Deense merk is nu bezig met het realiseren van drie winkels in Tokyo, Shanghai en New York. Wanneer de winkels geopend worden, is nog niet bekend.

Naast uitbreiding met eigen winkels komt Rains ook met een eigen kinderlijn. In februari zal het merk de kindercollectie lanceren tijdens de CIFF Kids-beurs in Kopenhagen. De nieuwe lijn krijgt een eigen naam: ’Sways’. Het nieuwe kinderlabel is bedoeld voor kinderen van 5 tot 12 jaar. Er is voor een eigen identiteit gekozen, omdat kinderproducten specifieker zijn dan volwassen items. Daarom zullen Rains en Sways zich los van elkaar ontwikkelen.

Meer winkels en kinderlijn voor Rains

De komende tijd staan er ook veel samenwerkingen gepland, om het regenjassenmerk nog meer bekendheid te geven. Eerder lanceerde Rains samen met Opening Ceremony een gezamenlijke collectie, die bestond uit jacks, tassen, hoeden en broeken. De collectie combineerde het minimalistische en klassieke design en silhouet van Rains met het felle rood en het logo van Opening Ceremony. Beide merken zijn van plan om er een langdurige samenwerking van te maken. De collectie werd verkocht via de website en de eigen winkels van Opening Ceremony in New York, Los Angeles, Londen en Tokyo.

Het Deense merk heeft ook een capsule collectie in samenwerking met Colette gelanceerd. Ook hierbij werd de minimalistische stijl en silhouet gecombineerd met de kleur van de compagnon; in dit geval het blauw van Colette. De New Yorkse kunstenaar Darcel maakte speciale illustraties voor op de ontwerpen. De collectie werd in gelimiteerde oplage geproduceerd en verkocht. De lancering vond plaats in Colette tijdens Paris Fashion Week.

Onlangs tekende Rains voor een samenwerking met Sperry Topspider, om de bootschoenen van het merk te herinterpreteren en een schoen en sneaker op de markt te brengen. In samenwerking met het merk Volcom presenteert Rains binnenkort een regenjas in intens zwart.

Beeld: Facebook Rains en Rains.dk


Rains