• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Public School zet in op internationale expansie

Public School zet in op internationale expansie

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Public School wil het internationale distributienetwerk voor de vrouwenlijn flink vergroten. Als het aan ontwerpers Maxwell Osborne en Dao-Yi Chow ligt, zal de collectie rond de herfst bij Harrods en Liberty in Londen hangen. Dat meldt WWD.

Op dit moment verkoopt het label haar collectie al via 15 eigen winkels in Europa. De focus ligt nu vooral op het uitbreiden van de sales activiteiten van de damescollectie, want deze groeit harder dan de mannenlijn.

Volgens Anthony Landereau was het een ‘natuurlijker volgende stap’ voor Public School om zich te richten op internationale markten. “Europa is een topprioriteit voor mij. Met ingang van het najaar van 2016 zal de damescollectie verkocht worden bij Harrods, Liberty of Londen - voor het eerst- , samen met andere outlets in Europa,” aldus de voorzitter.

In de komende maanden zal het label ook een samenwerking starten met Mytheresa.com, die de belangrijkste e-commerce partner in Europa wordt voor Public School. De belangrijkste items uit de collectie, zoals truien en shearling jassen, zullen er te vinden zijn. Ook worden er exclusieve ontwerpen geinspireerd op de catwalkstukken te vinden zijn, die in samenwerking met het inkoopteam zijn gerealiseerd. “Onze aanwezigheid op Mytheresa, omring met de meest prestigieuze merken, moet Public School de beste zichtbaarheid in Europa geven,” zegt Landereau.

In 2014 was de dameslijn van het Amerikaanse label voor het eerst te vinden in warenhuizen als Barneys New York, Neiman Marcus en Nordstrom.

Beeld: Facebook Public School

Public School