• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Primark vestigt zich op duurdere locaties

Primark vestigt zich op duurdere locaties

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Ierse kledinggigant Primark heeft genoeg zelfvertrouwen om zich met steeds grotere filialen op duurdere locaties te vestigen. Dat meldt Paul Lister, woordvoerder van Primark’s moederbedrijf AB Foods, in het Financieele Dagblad.

De komende tijd wordt flink geïnvesteerd in zowel bestaande als nieuwe filialen van Primark, zo zegt Lister. “Sommige filialen worden deels omgebouwd. Zo krijgen ze bredere gangpaden en komen er meer mannequins en videoschermen.”

Nieuwe winkels van Primark worden bovendien steeds groter. Het grootste filiaal in Nederland staat in Arnhem en heeft een winkeloppervlak van 6.000 vierkante meter, een kleine winkel in vergelijking met de pas geopende Primark vestiging op de Gran Vía in Madrid, die ruim twee keer zo groot is. Naar eigen zeggen heeft het bedrijf genoeg vertrouwen om grotere winkels op duurdere locaties te openen. “Natuurlijk is het voor ons duurder, maar we verkopen er ook veel meer,” aldus Lister.

In de eerste negen maanden van dit boekjaar zag Primark een omzetstijging van 13 procent ten opzichte van vorig jaar vanwege de opening van meerdere filialen en hogere verkoopcijfers in bestaande winkels.

In Nederland en België beschikt de modeketen momenteel over bijna twintig winkels, waarvan twaalf in Nederland. Bovendien staat er een aantal nieuwe vestigingen op de planning. Welke dat zijn, wil Ronald Voogd, directeur van Primark Benelux, echter nog niet zeggen.

Primark