• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • ‘Ook Ulla Johnson lanceert eigen programma voor wederverkoop van kleding’

‘Ook Ulla Johnson lanceert eigen programma voor wederverkoop van kleding’

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Ulla Johnson FW23, New York Fashion Week. Beeld: Launchmetrics Spotlight

Het Amerikaanse vrouwenmodelabel Ulla Johnson introduceert een programma voor de wederverkoop van kleding in de Verenigde Staten. Via Ulla Preloved, zoals het platform heet, kunnen consumenten onderling kleding van Ulla Johnson kopen en verkopen. Dat melden verschillende media, waaronder Vogue Business en WWD.

Het platform biedt nog andere functies. Zo hebben klanten de mogelijkheid om zoekopdrachten in te dienen bij het team van Ulla Johnson voor ontwerpen uit vorige seizoenen. Ook kunnen consumenten kleding kopen uit de persoonlijke collectie van ontwerper Ulla Johnson.

Klanten die hun kleding via Ulla Preloved verkopen, krijgen een richtprijs aangeraden, maar mogen de verkoopprijs uiteindelijk zelf kiezen, schrijft Vogue Business. Ze kunnen er vervolgens voor kiezen om zich zeventig procent van de verkoopprijs in cash uit te laten betalen, of honderd procent, maar dan in winkeltegoed bij Ulla Johnson.

Het platform werd opgezet in samen met techbedrijf Archive, dat gespecialiseerd is in software voor de wederverkoop van kleding. Het bedrijf werkte onder meer samen met Marimekko, een van de vele andere merken die de afgelopen periode een eigen programma lanceerden voor wederverkoop, of resale, zoals deze ook wel wordt genoemd. “Vrijwel elk merk weet inmiddels dat ze iets met resale willen doen,” zegt Emily Gittins, CEO van Archive, tegen Vogue Business. “De vraag is hoe je ervoor zorgt dat het authentiek voelt, voor het merk en voor de klantenkring.”

Lees ook:
Resale
Ulla Johnson