(advertentie)
(advertentie)
Online herlancering American Apparel

Gildan Activewear wil de 88 miljoen dollar die het in American Apparel heeft geïnvesteerd terugverdienen. De Canadese eigenaar van het merk laat weten op korte termijn een nieuwe American Apparel webshop te openen en zich toch opnieuw op de consumentenmarkt te storten. Binnen één à twee weken moet de e-commercesite online komen. Het bedrijf gaat jeans en succesnummers uit het American Apparel assortiment verkopen. Dat zegt Gildan Activewear topman Glenn Chamandy tegen Business of Fashion. Op de homepage van het merk wordt de terugkeer aangekondigd en consumenten aangemoedigd om foto's van hun favoriete American Apparel outfits te delen op social media met de hashtag #AAClasics.

"Uiteindelijk wordt dit merk weer een succes," zegt Chamandy. "Hopelijk is dit (American Apparel, red.) zelfs een van de meest lucratieve acquisities die wij ooit hebben gedaan. We zijn zeer enthousiast." Gildan Activewear, dat in 2016 een jaaromzet boekte van 2,6 miljard, verwacht met American Apparel op jaarbasis een omzet tussen 50 en 75 miljoen dollar te kunnen genereren.

Gildan Activewear heeft sinds de overname van het failliet verklaarde American Apparel eerst het gros van de winkels gesloten. Vervolgens zijn de voorraden op peil gebracht en is de groothandel nieuw leven ingeblazen. American Apparel produceert nu blanco basics, met 'Made in the USA label', voor bedrijven die daar zelf hun logo op zetten. Daarmee concurreert het bedrijf met producenten als Hanesbrands en Fruit of the Loom (Berkshire Hathaway).

Foto: Homepage American Apparel