• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Nieuw concept The Guest laat ondernemers proeven van retail

Nieuw concept The Guest laat ondernemers proeven van retail

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Credit: The Guest

Jim Cantens en Guy Rietens toveren een oud Zara-pand te Antwerpen om tot een nieuw retailconcept: The Guest. Het retailconcept dient als een ‘walk through-magazine’ dat podium geeft aan lokaal talent, visionaire merken en verrassende samenwerkingen, luidt het persbericht. The Guest opent 2 september 2021 haar deuren.

“In een tijdschrift kun je verschillende dingen in een oogopslag ontdekken. Dat kan ook met dit winkelconcept. Het aanbod wisselt continue, net als in een tijdschrift. Daarnaast bouwen we op ons eigen merk door een community op te bouwen waarmee onze vibe gedeeld kan worden. We willen vermijden de ‘zoveelste verhuurder van vierkante meters’ te worden. Daarom bieden we geen shop-in-shops aan, maar is het een plek om de retail te leren kennen voor een korte tijd”, legt Cantens telefonisch aan FashionUnited uit.

Credit: The Guest
Credit: The Guest

Nieuw retailconcept The Guest dient als podium voor innovatieve ondernemers

Cantens en Rietens willen vooruitziende ondernemers en jong talent uit verschillende sectoren samenbrengen. Van de modesector tot aan kunstenaars en personal trainers, het is allemaal welkom, zo is te lezen. Het doel van The Guest is te dienen als een testlaboratorium voor gevestigde merken en een incubator voor start-ups. “We willen onder andere modemerken laten proeven van de retail in de winkelstraat, de stenen winkel. Het proces om een winkel te openen als ondernemer is een flinke uitdaging. The Guest neemt een deel van dat proces over. Ondernemers kunnen met dit winkelconcept ontdekken wat de stenen winkel kan betekenen en of de stad de juiste plaats is om te verkopen”, vertelt Cantens telefonisch. Ieder seizoen worden nieuwe namen uitgenodigd om hun verhaal te vertellen. “Als de stad en het winkelbeeld bevalt, kunnen we ondernemers daarna in contact brengen met de juiste pandeigenaren om over te gaan naar een eigen winkel. Ons uiteindelijke doel is de stadsbeleving in de binnenstad te vergroten.”

“We hebben de binnenstad van Antwerpen, en andere binnensteden, de afgelopen jaren flink zien veranderen. Het liep leeg. We streven ernaar ons netwerk van stadsbestuurders en pandeigenaren uit te breiden om een nieuw leven te geven aan de binnenstad. Antwerpen is eerst aan de beurt, maar we hopen nog meer steden met dit winkelconcept te kunnen helpen”, aldus Cantens telefonisch.

The Guest zal haar deuren openen in de Huidevettersstraat 39 te Antwerpen. Het pand is 1200 vierkante meter groot en beschikt over drie verdiepingen. Bij binnenkomst wordt de consument meteen verrast met een mini padel court waar Osaka de nieuwste rackets ter beschikking stelt, zo staat in het persbericht. In de ‘beauty’-hoek, genaamd theguest.beauty, worden merken als Marie-Stella-Maris, T-Labo en Pure CBD gepresenteerd. De gehele eerste verdieping van het pand bestaat uit mode-artikelen onder de naam theguest.fashion. Deze verdieping geeft een podium aan merken zoals Toos Franken, Collectors Club, Aliciaaudrey, On Running en RectoVerso. Ook accessoiremerken worden op de eerste verdieping tentoongesteld. Souvenirs de Pomme, Sara De Saint Hubert en Eastpak Collaborations zijn merken die men hier kan verwachten. Op de tweede verdieping is ruimte voor nieuwe initiatieven, waar onder andere The Guest Podcast wordt opgenomen.

Credit: The Guest
Retailconcept
The Guest