• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • National Geographic Apparel breidt uit in Europa: Benelux eerst aan de beurt

National Geographic Apparel breidt uit in Europa: Benelux eerst aan de beurt

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De mannen- en vrouwenkledinglijn van National Geographic wordt verder uitgerold over Europa. Na Duitsland is aankomend najaar de Benelux aan de beurt: vanaf het najaar van 2020 zijn de items van National Geographic Apparel te verkrijgen in Nederland, België en Luxemburg. Dat bevestigt Camille Vermue, oprichter en eigenaar van agentschap D-Lux Concept, tijdens een telefoongesprek met FashionUnited. D-Lux Concept zal National Geographic Apparel in de Benelux vertegenwoordigen.

Europese expansie voor National Geographic Apparel

De kledinglijn van de natuurorganisatie werd afgelopen najaar gelanceerd in Duitsland door Corem, de officiële licentiehouder van National Geographic. Daar wordt het in 23 verschillende steden verkocht, onder meer bij warenhuizen Breuninger, Engelhorn en Konen. In de Benelux moeten er komend jaar circa 35 verkooppunten komen. Volgens Vermue hebben zich al enkele retailers gemeld, waaronder Country House in Rotterdam, Van Dijk in Waalwijk en Wildenberg in Eindhoven.

Maar daar stopt de uitbreiding niet: eind 2020 zal National Geographic Apparel ook beschikbaar zijn in Zwitserland, Oostenrijk en Scandinavië. Volgens Vermue volgen het jaar daarop Italië, Spanje en Frankrijk. Vermue: “Er is ook al vraag vanuit Japan.”

National Geographic Apparel: de eerste collectie

De debuutcollectie van National Geographic Apparel, voor herfst/winter 2019/20, bestaat uit een serie weatherproof jassen in iconisch geel-zwart, blauw met camel en olijfgroen met oranje. Ook zijn er T-shirts en sweaters met National Geographic-logo en een gebreide muts en sjaal. De collectie wordt komend jaar verder uitgebreid.

Voering van een jas van National Geographic Apparel. Beeld: Nightingale PR

De items zijn gemaakt van duurzame materialen, zoals ecologisch katoen, hergebruikt ganzendons en gerecycled nylon. Vermue: “Het blijft toch National Geographic; de ogen van natuurliefhebbers wereldwijd zijn hierop gericht. Duurzaamheid is een vereiste.” National Geographic Apparel stelt zich ten doel om in 2025 honderd procent duurzaam te zijn.

Een eigen webshop voor de kledinglijn blijft nog even uit. Volgens Vermue staat die voor 2021 op de planning. Vermue: “Tot die tijd verloopt de distributie via showrooms en beurzen, zoals Pitti Uomo bijvoorbeeld.”

National Geographic Apparel herfst/winter 2019. Beeld: D-Lux Concept

Het modedebuut van National Geographic

National Geographic Apparel is de eerste eigen kledinglijn van National Geographic. De natuurorganisatie, met eigen magazine en televisiezender, ging in het verleden samenwerkingen aan met skatemerk Element en outerwearmerk The North Face. Die resulteerden in capsulecollecties bestaande uit T-shirts en sweaters met grafische prints.

National Geographic (officieel: National Geographic Society) werd opgericht in 1888. De organisatie zet zich in voor onderzoek naar en behoud van natuur en milieu, archeologisch erfgoed, geografie en geschiedenis. Het hoofdkantoor bevindt zich in Washington D.C.

Homepagefoto: National Geographic Apparel, via Nightingale PR.

D-LUX CONCEPT
Duurzaamheid
National Geographic Apparel