• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Mercuriusprijs staat dit jaar in het teken van Corona

Mercuriusprijs staat dit jaar in het teken van Corona

Door Caroline Brakel

bezig met laden...

Scroll down to read more

Comeos, de federatie voor handel en diensten in België, keert dit jaar een bijzondere Mercuriusprijs uit. Elk jaar reikt Comeos de award uit aan het beste winkelconcept van het jaar. Dit jaar wordt deze prijs gewijd aan het winkelconcept dat zich het beste heeft aangepast aan de gevolgen van Corona, zo meldt een persbericht van Comeos.

Winkelconcepten die denken in aanmerking te komen voor de prijs kunnen zich nog steeds aanmelden. Het deelnemersveld is dit jaar breder dan voorgaande jaren. Kleine winkels, grote ketens, horecaconcepten en on- en offline winkels kunnen zich allemaal aanmelden voor de prijs.

Aan het jurypanel van de Mercuriusprijs zijn dit jaar twee nieuwe leden toegevoegd: Myriam Blanpain, CEO van AddRetail en Els Breugelmans, professor marketing aan de KU Leuven. Zij maken de jury, die al bestond uit juryvoorzitter Gino Van Ossel (professor Vlerick Business School), Stefan Van Rompaey (hoofdredacteur RetailDetail), Silvie van Hout (partner Gondola Academy), Benjamin Wayens (professor ULB), en Isabelle Gérard (CEO Carré Associates), compleet.

In september zal de onafhankelijke jury een shortlist presenteren en daarna wordt een definitieve selectie gemaakt. Op 28 oktober wordt de Mercuriusprijs uitgereikt tijdens een volledig corona-proof event.

Comeos
Detailhandel
Mercuriusprijs
Retail