Op basis van de sterke groei van haar damesmode en de recente toevoeging van de kinderlijnen, is Mytheresa aan het onderzoeken uit te breiden naar herenkleding. Dit schrijft het bedrijf in een email aan FashionUnited. Chris Kyvetos is aangesteld als Buying Director om de afdeling mannenmode gereed te maken voor lancering.

Textilwirtschaft schrijft op zijn website dat de eerste mannencollecties volgend jaar voorjaar aan de website zal worden toegevoegd. Hierover doet het modebedrijf zelf geen uitspraak.

Herenmode zit in de lift. Volgens het adviesbureau Bain vertegenwoordigt confectiekleding voor mannen nu ongeveer 10 procent van de luxe markt. In 2018 kwam dit overeen met een volume van ongeveer 26 miljard euro. De herenkleding ontwikkelt zich dynamischer dan dameskleding, schrijft Textilwirtschaft.

”We zien een sterk momentum voor herenkleding in de hoge luxemarkt en geloven dat deze markt kan worden ingevuld door ons sterke merk” aldus Michael Kliger, President Mytheresa in een aanvullende persbericht.

Door het betreden van de herenmodemarkt heeft Mytheresa een betere concurrentiepositie ten opzichte van luxe online retailers Mr Porter, onderdeel Yoox-Net-a-Porter, en Matchesfashion, die beiden een breed assortiment herenmode aanbieden.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN