Lululemon opende maandag zijn eerste winkel in het Midden Oosten, in de Mall of the Emirates in Dubai, en heeft grote plannen voor de regio. Dat zei CEO Laurent Potdevin in een interview met Women’s Wear Daily.

Het Canadese sport- en yogamerk is van plan binnen vijf jaar 15 tot 20 winkels in het Midden Oosten te openen. De openingen zijn onderdeel van een licentieovereenkomst met de in de Emiraten gevestigde Majid Al Futtaim. Begin 2016 volgen nog twee winkels in Dubai.

Potdevin is ook optimistisch over de groeimogelijkheden in Europa en Azië-Pacific. Het bedrijf heeft daarom ook plannen voor filialen in Londen, Parijs, München, Singapore, Hongkong en Beijing.

Potdevin, die anderhalf jaar geleden bij Lululemon als CEO aan de slag ging, zegt vanaf het begin ‘een passie’ te hebben gehad voor de mondiale mogelijkheden van het merk. “Ik geloof dat de rest van de wereld de mogelijkheid heeft groter voor ons te zijn dan de Noord Amerikaanse markt op dit moment is,” aldus Potdevin.

Lululemon zal in Dubai met vijf ambassadeurs van het merk samenwerken. Deze ambassadeurs zullen het merk helpen door contact met de consument te onderhouden en locale trends en smaak vast te stellen, en krijgen ook zeggenschap in het ontwerp van de producten.Wereldwijd werkt het bedrijf met 1.500 Lululemon ambassadeurs.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN