Liu Jo gaat zich richten op vliegvelden en stations

Het Italiaanse modemerk Liu Jo wil uitbreiden en gaat zich in de toekomst daarom meer richten op travel retail, door winkels te openen op bijvoorbeeld luchthavens en treinstations. Dat meldt Retaildetail.

Als onderdeel van deze strategie was het merk dit jaar voor het eerst aanwezig op de TWFA World Exhibition. Deze vijfdaagse beurs, die elk jaar wordt georganiseerd door de Tax Free World Association (TWFA), brengt merken, travel retailers en bedrijven uit de dutyfree sector samen. Andere merken die dit jaar voor het eerst een stand hadden tijdens het evenement, waren onder andere Roberto Cavalli en Diesel.

Liu Jo is van plan zich in het begin voornamelijk te richten op de Europese markt waar het merk al bekend is. In de toekomst wil het merk daarnaast ook meer travel winkels gaan openen in het Midden-Oosten en in Azië. Op dit moment heeft het bedrijf al een eigen winkel op het vliegveld in Venetië en op Rome Fiumicino. Daarnaast is het merk verkrijgbaar in shop-in-shops op de luchthavens van Lissabon en Bergamo, en wordt het onder andere ook verkocht op Brussels Airport.

Liu Jo, dat werd opgericht in 1995, heeft inmiddels 320 eigen winkels en nog eens 5.500 verkooppunten in 45 landen, waaronder Spanje, Frankrijk en Nederland. In 2014 bedroeg de omzet voor het bedrijf, dat destijds 630 mensen in dienst had, 302 miljoen euro.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN