• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Les Deux: het succesvolle Deense merk opent eerste flagshipstore in Parijs

Les Deux: het succesvolle Deense merk opent eerste flagshipstore in Parijs

Het Deense merk Les Deux opent zijn eerste Parijse flagshipstore in Le Marais. Dit markeert een belangrijke stap in de Europese expansie en aanhoudende groei van het merk.
Retail
Eerste Parijse flagshipstore van Les Deux, rue de Poitou. Credits: Les Deux.
Door Julia Garel

bezig met laden...

Automated translation

Lees het origineel fr
Scroll down to read more

Het Deense herenmodemerk Les Deux opende op 30 oktober zijn eerste Parijse flagshipstore. Net als veel andere buitenlandse merken, kiest het label voor de wijk Le Marais, op Rue de Poitou 32.

“De dynamiek die in Frankrijk rond Les Deux is ontstaan, heeft een hoog niveau bereikt”, verklaart medeoprichter Andreas Von Der Heide in een persbericht. “Het is een les in nederigheid om zoveel energie te voelen. Onze nieuwe vestiging in Le Marais is een kans om hierop voort te bouwen en te delen wat ons drijft.”

Les Deux, opgericht in 2011, is een premium merk uit Kopenhagen. Het biedt een herengarderobe met een preppy en sportieve esthetiek. Het merk claimt dertien opeenvolgende jaren van omzetgroei en een brutowinst van 13 miljoen euro in 2024.

De opening van de Parijse winkel is niet het enige bewijs van de goede financiële gezondheid. De opening is onderdeel van een Europese expansie. Deze omvat nieuwe kantoren en showrooms in Londen en Amsterdam. Daarnaast is er een corner in Citadium (Parijs), versterkte samenwerkingen met Harvey Nichols en Selfridges in het Verenigd Koninkrijk, en vernieuwde corners in Denemarken.

Eerste Parijse flagshipstore voor het merk Les Deux. Credits: Les Deux.

Deze eerste Parijse flagshipstore markeert ook het begin van een nieuwe groeifase. “Onze ambitie is om buitenposten van het merk te vestigen in culturele wereldsteden ter ondersteuning van ons hybride bedrijfsmodel”, legt CEO Kristoffer Haapanen uit. “We geven de voorkeur aan partnerschappen, terwijl onze eigen winkelruimtes de merkwereld verbreden en verdiepen. Tegelijkertijd versterken ze het netwerk dat heeft bijgedragen aan onze groei.”

Wat is Les Deux?

Achter het merk staan twee mannen: Virgil Mwepele, een politiek vluchteling uit Congo, en Andreas von der Heide. Von der Heide gaf in 2019 aan FashionUnited toe een ‘kakker uit de buitenwijken van Kopenhagen’ te zijn. De naam van het label, Les Deux, verwijst naar de dualiteit van hun aanpak. Het is een botsing van stijlen die de contrasterende werelden van de oprichters omarmt door de Ivy League-stijl te mixen met streetwear. Hoewel Virgil Mwepele vandaag de dag geen deel meer uitmaakt van het bedrijf, is hij nog steeds zeer actief in de modesector met zijn schoenenmerk Vinny's.

In 2021 ging het bedrijf een partnerschap aan met de Zweedse investeringsmaatschappij Röko. Het doel is om de ambitieuze groeiplannen te realiseren: een wereldwijd herenmodemerk worden. Destijds had het label 800 Europese verkooppunten en een jaaromzet van meer dan 150 miljoen Deense kronen. De EBITDA lag tussen de 34 en 50 miljoen Deense kronen.

Avond van de opening van de Parijse flagshipstore van Les Deux. Credits: Les Deux.

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Les Deux