Koepelorganisatie Flanders DC wordt Flanders District of Creativity (FDC)
bezig met laden...
De koepelorganisatie voor Belgische design- en modebedrijven, voorheen Flanders DC, heet voortaan Flanders District of Creativity, kortweg FDC, zoals het nieuwe logo uitspelt. “Die naam weerspiegelt beter waar we voor staan,” zegt een woordvoerder. “Het hoofdkwartier voor creativiteit uit Vlaanderen, binnen design en mode.” De sociale mediakanalen van FDC zijn leeggehaald. Het signaal is duidelijk: qua look & feel begint de organisatie opnieuw.
Het jaarmagazine verschijnt vanaf nu onder de naam Flanders Magazine of Creativity. Het nieuwe nummer is meteen gelanceerd, met onder meer de reeks 20 to watch: een overzicht van twintig opkomende design- en modetalenten uit Vlaanderen.
Bij de rebranding hoort ook een nieuwe tone of voice en een vernieuwde website, met afzonderlijke gidsen voor modeontwerpers en designers. Het fysieke adres blijft ongewijzigd: Flanders District of Creativity is nog steeds gevestigd boven het MoMu, Nationalestraat 28 in Antwerpen, om steun te bieden aan (HOEVEEEL?) bedrijven uit de Vlaamse design- en modesector.