Kijken: Lacoste lanceert nieuw internationaal winkelconcept

Het Franse merk Lacoste lanceert een nieuw winkelconcept door middel van winkelopeningen in Europa en Amerika. Het nieuwe concept is onderdeel van de merkstrategie om een sterkere identiteit neer te zetten en de premium status van het merk voort te zetten in de globale markt.

De eerste winkel volgens dit concept werd geopend in het Londen. In Europa en de Verenigde Staten zijn al meerdere winkels geopend met dit ontwerp. Een winkel in Beverly Hills is de volgende waarin het nieuwe interieur wordt doorgevoerd. “De nieuwe LACOSTE winkel is ontworpen om een unieke menselijke en consumenten ervaring te creëren. Het is een samenkomen van het merk en de ontwikkelaar, René Lacoste, op één locatie: de Club,” vertelt Thierry Guibert, CEO van Lacoste, in een persbericht.

Het iconische poloshirt staat centraal: een afdeling is volledig besteed aan het shirt, opgestapeld op kleur en maat in smalle vakjes. Er worden veel ronde vormen gebruikt en de kleding wordt getoont in op kluisjes geinspireerde nisjes. “De Club’s atmosfeer is duidelijk, zelfs voordat u binnenkomt. Open om het licht naar binnen te laten komen, het ontwerp doet denken aan een tennisbaan - het groene betonpaneel is een knipoog naar de tennis oefenmuur van René Lacoste.”

Neem een kijkje in de winkel in London. Kijken: Lacoste lanceert nieuw internationaal winkelconceptKijken: Lacoste lanceert nieuw internationaal winkelconceptKijken: Lacoste lanceert nieuw internationaal winkelconceptKijken: Lacoste lanceert nieuw internationaal winkelconcept

Het merk wordt opgericht in 1933 met de lancering van het eerst Lacoste poloshirt. Het merk, herkenbaar door hun krokodillenlogo, maakt casual sportswear collecties voor mannen, vrouwen en kinderen. Lacoste opereert in 120 landen en in 2016 liep de omzet op tot 2 miljard euro.

Foto: Lacoste

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN