JBC zoekt Belgische merken voor deelname aan ‘terug-naar-school pop-ups’

JBC is op zoek naar Belgische merken die hun producten willen verkopen via de ‘terug-naar-school pop-ups’ die de kledingketen in augustus zal opstarten. De retailer stelt tijdelijk winkelruimte beschikbaar voor ‘een mix van producten van lokaal creatief talent’, zo laat het in een persbericht weten. Merken kunnen zich tot 1 juni aanmelden voor deelname aan de terug-naar-school pop-ups via de website van JBC.

Ann Claes, CEO van JBC, zegt in het persbericht: “JBC begrijpt als geen ander hoe uitdagend deze periode is voor lokale merken. Daarom willen wij met dit initiatief ons winkelnetwerk en onze communicatiekanalen ter beschikking stellen van merken die nog aan de weg timmeren of een nieuw product lanceren. We bieden hen met de terug-naar-school pop-up shops een uniek platform om hun producten in de kijker te zetten en aan te bieden aan de Belgische consument.”

De pop-up stores richten zich allereerst op de back to school-periode, aan het einde van de zomer. Mochten ze goed lopen, dan integreert JBC de pop-ups in de vaste winkelformule. Claes: “Als dit initiatief een succes blijkt, is het absoluut onze bedoeling om de pop-up shops een vaste stek in onze winkels te geven. Het is nu belangrijker dan ooit dat Belgische ondernemers elkaar steunen.”

JBC is een Belgisch familiebedrijf, opgericht in 1975. Het is momenteel een van de grootste Belgische kledingketens, gericht op gezinnen met jonge kinderen. Het bedrijf heeft een webshop en ruim 120 winkels verspreid over België, Luxemburg en Duitsland. JBC werkt vaker samen met lokale ondernemers: zo ging het eerder samenwerkingen aan met printontwerper Marylène Madou en luier-start-up Washcot.

Beeld: JBC

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN