• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Interactieve paskamers nu ook bij Ralph Lauren

Interactieve paskamers nu ook bij Ralph Lauren

Door Floor Gijsbertse

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

In de Ralph Lauren flagshipstore aan de Fifth Avenue in New York worden vandaag interactieve paskamers onthuld. In de slimme paskamer kun je door middel van een spiegel met touchscherm je wensen doorgeven of om assistentie vragen.

De interactieve paskamer oftewel de Oak Fitting Room, is gecreëerd door de startup Oak Labs, dat pas zes maanden bestaat. Dit bedrijf levert gloednieuwe futuristische snufjes aan de offline retailwereld. Ralph Lauren heeft al zestien stuks Oak spiegels aangeschaft. Waarvan er acht in de flagshipstore hangen. Het plan is dat de overige acht in geselecteerde winkels van het polomerk komen te hangen. Welke winkels dat zijn is niet bekendgemaakt.

Vanaf de opening van de flagshipstore in september 2014 wilde Ralph Lauren emotioneel en digitaal aansluiten bij de klant. De komst van de pashoekjes is de eerste grote stap voor het Amerikaanse merk. “Zowel de technologie en de menselijke ervaring zijn elementen van Ralph Lauren’s personaliteit, en onze klanten zouden beiden moeten kunnen ervaren, of ze nou in de winkel shoppen of online,” aldus David Lauren, directeur advertising marketing en communicatie van Ralph Lauren aan WWD.

Het pashokje werkt als volgt: wanneer een klant de paskamer binnen komt herkent de slimme spiegel automatisch welke items de klant heeft meegenomen (dit gaat middels een RFID chip). Vervolgens wordt de klant welkom geheten door het scherm en kan de klant drie verschillende kleuren verlichting van het pashokje kiezen. Alles wat de klant heeft meegebracht in het pashokje is op het scherm te zien, net zoals vergelijkbare opties in andere kleuren of maten. Het pashokje spreekt zes verschillende talen: Engels, Italiaans, Portugees, Spaans, Mandarijn en Japans.

Wanneer de klant een andere maat of kleur nodig heeft krijgt een medewerker middels een app een berichtje. Als laatst kan de klant uitchecken of kiezen om enkele (of alle) producten later te kopen. Dan krijgt de klant een smsje met een directe link naar de producten in de webshop.

Deze in store-ervaring die de offline- en onlinewereld samenvoegt is wat Healy Cypher, cofounder en CEO van Oak Labs betreft uniek. “Geïntegreerde commercie is echt een unieke ervaring tussen de klant en het merk.”

Het polomerk is niet het eerste label dat met interactieve pashokjes komt. De winkelketen Hointer en het label Every Day Counts zijn slechts enkele voorbeelden van de velen retailers die hun offline en online ervaring in de winkel samenvoegen. Met name Amerika is in de retail een grote leider op het gebied van deze technologie.

.

Ralph Lauren