• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • INretail: minder kortingen tijdens Black Friday

INretail: minder kortingen tijdens Black Friday

Door Marthe Stroom

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail
Beeld: Pexels

Winkels geven steeds minder vaak hoge kortingen tijdens Black Friday, zo blijkt uit onderzoek dat brancheorganisatie INretail uitvoerde in opdracht van NU.nl. De kortingsdag, die dit jaar op 25 november valt, lijkt daarmee in Nederland zijn hoogtijdagen achter zich te hebben gelaten.

INretail wijst de ontwikkeling toe aan een veranderde instelling onder zowel winkeliers als consumenten. Met de hoge inflatie en “zware jaren” door de coronacrisis achter de rug, ‘is het voor winkelhouders beter voor het rendement als de uitverkoop later begint,’ zo legt INretail uit aan NU.nl.

Hoewel INretail erkent dat hoge kortingen dan juist voordelig zouden kunnen zijn voor de consument, nemen winkelhouders volgens hen ook ook vaker in overweging hoe consumenten zich in een “tweestrijd” bevinden tussen de financieel voordelige en duurzamere keuzes.

Hierbij verwijst INretail naar de initiatieven van merken die om duurzaamheidsdoeleinden hun winkels compleet te sluiten tijdens Black Friday, zoals onder andere Xandres en Dille & Kamille al aankondigden.

Black Friday
INRetail