In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

Met de overname krijgt Brantano de kans om in het najaar een nieuw concept uit te rollen in de winkels. Kleding krijgt daarin ‘een belangrijke bijrol’. Er wordt maar liefst 50 miljoen geïnvesteerd in het ombouwen van 100 winkels.

De focus lag bij Brantano al op gezinnen, maar ook vijftigplussers behoren tot de doelgroep. Pennickx: “De uitdaging bestond uit een concept te ontwikkelen dat een breed publiek kan aanspreken.”

“Brantano gebruikte zijn vierkante meters onvoldoende efficiënt”, geeft Penninckx toe aan RetailDetail. Schoenen blijven nog steeds het belangrijkste. Het aanbod blijft daarom hetzelfde, ‘ alleen mooier en toegankelijker gepresenteerd’. “Een goed gekozen modeaanbod, met scherp geprijsde hardlopers van onze eigen R&S-merken en van derden, kan de winkelomzet met 20 à 25 procent doen stijgen zonder dat de schoenenverkoop eronder lijdt,” denkt de FNG-topman.

De winkels worden in rap tempo verbouwd; tussen februari en maart 2017 worden er alleen al 30 winkels heropend. De vernieuwingsslag moet in 2 tot 3 jaar worden afgerond. Tijdens de verbouwing zullen de winkels twee weken gesloten zijn, terwijl het personeel een opleidingsprogramma volgt.

Bekijk hier de beelden van het nieuwe concept:

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

Nieuw concept Brantano: frisser en een nieuwe ondertitel

Bij een nieuw concept hoort ook een nieuwe visuele presentatie. Daarom is er een nieuw logo ontworpen, dat frivoler en vrouwelijker ook. Daarnaast heeft Brantano nu een ondertitel: ’Like a walk in the park’. Dat verwijst naar de plek waar mensen uit alle lagen van de bevolking samenkomen. Het park-thema komt ook terug in de winkels zelf; er is een centraal looppad in de winkels met zitbankjes ernaast en ook worden er kledingzones voor vrouwen, mannen en kinderen aan het schoenenaanbod toegevoegd.

Bekijk hier enkele nieuwe campagnebeelden:

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit

Meer weten over de overname van Brantano door R&S Retail Group? Lees ook: R&S Retail Group neemt Brantano Groep over

Werken bij Brantano? Klik hier voor alle openstaande vacatures.

Beeld: Brantano

 

Related Products

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN