In beeld: zo ziet het vernieuwde Brantano eruit
bezig met laden...
Met de overname krijgt Brantano de kans om in het najaar een nieuw concept uit te rollen in de winkels. Kleding krijgt daarin ‘een belangrijke bijrol’. Er wordt maar liefst 50 miljoen geïnvesteerd in het ombouwen van 100 winkels.
De focus lag bij Brantano al op gezinnen, maar ook vijftigplussers behoren tot de doelgroep. Pennickx: “De uitdaging bestond uit een concept te ontwikkelen dat een breed publiek kan aanspreken.”
“Brantano gebruikte zijn vierkante meters onvoldoende efficiënt”, geeft Penninckx toe aan RetailDetail. Schoenen blijven nog steeds het belangrijkste. Het aanbod blijft daarom hetzelfde, ‘ alleen mooier en toegankelijker gepresenteerd’. “Een goed gekozen modeaanbod, met scherp geprijsde hardlopers van onze eigen R&S-merken en van derden, kan de winkelomzet met 20 à 25 procent doen stijgen zonder dat de schoenenverkoop eronder lijdt,” denkt de FNG-topman.
De winkels worden in rap tempo verbouwd; tussen februari en maart 2017 worden er alleen al 30 winkels heropend. De vernieuwingsslag moet in 2 tot 3 jaar worden afgerond. Tijdens de verbouwing zullen de winkels twee weken gesloten zijn, terwijl het personeel een opleidingsprogramma volgt.
Bekijk hier de beelden van het nieuwe concept:
Nieuw concept Brantano: frisser en een nieuwe ondertitel
Bij een nieuw concept hoort ook een nieuwe visuele presentatie. Daarom is er een nieuw logo ontworpen, dat frivoler en vrouwelijker ook. Daarnaast heeft Brantano nu een ondertitel: ’Like a walk in the park’. Dat verwijst naar de plek waar mensen uit alle lagen van de bevolking samenkomen. Het park-thema komt ook terug in de winkels zelf; er is een centraal looppad in de winkels met zitbankjes ernaast en ook worden er kledingzones voor vrouwen, mannen en kinderen aan het schoenenaanbod toegevoegd.
Bekijk hier enkele nieuwe campagnebeelden:
Werken bij Brantano? Klik hier voor alle openstaande vacatures.
Beeld: Brantano