In beeld: Dries Van Noten opent eerste winkel in New York
Dries Van Noten betreedt officieel de Amerikaanse retailmarkt. Het Belgische modehuis heeft zijn eerste zelfstandige winkel in New York geopend en bouwt daarmee voort op zijn wereldwijde aanwezigheid.
Nadat Dries Van Noten eerder dit jaar winkels opende in Londen en Tokio, is New York een logische volgende stap voor het merk, dat al langer actief is in Noord-Amerika via Saks Fifth Avenue en deze regio als belangrijke markt beschouwt. De nieuwe winkel aan Mercer Street in Manhattan, met een oppervlakte van 328 vierkante meter en plafonds van zeven meter hoog, sluit aan bij de missie om mode en beauty te combineren met kunst. Net als in Londen en Tokio is bij het ontwerp gekeken naar de lokale omgeving, met als doel de ruimte te transformeren tot een intieme ervaring. In de winkel zijn de ready-to-wear collecties voor dames en heren te vinden, evenals modeaccessoires en de in 2022 gelanceerde beauty lijn van het merk.
De opening bouwt voort op een strategie van het Spaanse moederbedrijf van het merk, Puig, om zijn portfolio van premium namen te versterken, waarbij het eigen plan van Dries Van Noten blijkbaar is gericht op de internationale retailscene. Dit biedt het merk ook de mogelijkheid om zijn nieuwe hoofdstuk te tonen onder leiding van de nieuwste creatief directeur, Julian Klausner, die vorig jaar de naamgevende ontwerper van het merk opvolgde. Klausner presenteerde zijn eerste collectie voor het modehuis in maart, waar hij een collectie toonde die het archief van Dries Van Noten doordrenkte met een vernieuwd gevoel van weelde.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.