• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • IAMTORO start met groothandelsactiviteiten

IAMTORO start met groothandelsactiviteiten

Door Saraï van Well

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Lifestyle brand IAMTORO, vooral bekend van zijn boxershorts, start met wholesale activiteiten. Dat kondigt het merk aan op social media.“We hebben ons eerst gericht op ecommerce, maar misten het contact met de retailers”, vertelt mede-eigenaar Roland Ykel telefonisch aan FashionUnited.

Het merk, in september 2018 opgericht door Ykel, Everon Jackson Hooi en Marc van Eck, gaat zich vanaf midden september richten op groothandelsactiviteiten. “We hebben ons vanaf de start in 2018 vooral gericht op ecommerce, maar Everon en ik weten hoe leuk het contact met retailers kan zijn. Eerder richten we samen het boxershortmerk Bolas op, waar we in 2017 uit zijn gestapt. Met Bolas waren we erg actief op de retailmarkt, maar zagen we ook hoe bewerkelijk deze markt was. Daarom hebben we ervoor gekozen om ons met IAMTORO in eerste instantie alleen te richten op ecommerce. Maar we misten het contact met de retailers. Deze geven waardevolle feedback over hoe je merk in de winkel wordt ontvangen en wat klanten ervan vinden. Daarom zijn we drie maanden geleden een pilot gestart met Re-port menswear in Nieuwegein om te kijken hoe onze boxershorts het in de winkel doen.”

De reacties waren positief en de verkoop ging in rap tempo, vertelt Ykel. “Bij Re-port zijn we gestart met 150 boxershorts, waar we de afgelopen drie maanden drie keer producten bij hebben moeten leveren omdat ze goed werden ontvangen. Vanuit daar zijn we nu met een model gestart dat we displays leveren met 120 boxers aan retailers. Het is ons doel om midden september in meerdere winkels door heel Nederland en België te liggen met onze displays met boxershorts.”

Toekomst

Het gaat goed met IAMTORO, stelt de medeoprichter. “Vanaf de start loopt het goed met de ecommerce en we zien sinds januari de omzet steeds met meerdere procenten per maand groeien. Kijkend naar de start van het merk zien we dat we in een jaar tijd de omzet hebben verdubbeld. We verkopen nu 120 boxers per week, waarnaast we ook andere items uit de collectie verkopen.” De plannen voor de toekomst van het merk hebben de oprichters dan ook helder voor ogen. “We richten ons nu op de Nederlandse markt, maar krijgen ook flink wat bestellingen uit België binnen. In België behalen we momenteel vijf procent van de omzet. In de toekomst willen we ons richten op de rest van Europa. We zien dat we bestellingen binnen krijgen uit Frankrijk, Duitsland en Engeland en dit zijn dan ook zeker markten die we in de gaten houden.” Ook geeft de medeoprichter aan dat ze de collecties van het merk willen uitbreiden. “We hebben nu een sterke focus liggen op boxershorts maar maken ook T-shirts, hoodies en caps.”

De collectie van IAMTORO bestaat uit boxershorts, T-shirts, hoodies en caps. De boxers worden voor 20 euro verkocht, T-shirts 25 euro, hoodies 59 euro en caps voor 30 euro.

Foto: IAMTORO

IAMTORO