• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Het best presterend Europees lingeriemerk: PrimaDonna

Het best presterend Europees lingeriemerk: PrimaDonna

Door Céline Vautard

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail |INTERVIEW

350 onafhankelijke lingeriewinkels in heel Europa hebben de Belgische Van de Velde-groep tot best verkochte merk van 2017 verkozen. Een prijs die toegekend wordt door het tijdschrift Intima dat een jaarlijkse enquête houdt onder detailhandelaars in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Frankrijk en Duitsland, om de beste merken en hun beste producten te ontdekken. FashionUnited sprak met stijldirecteur van PrimaDonna Liesbeth Van de Velde.

Tijdens de Internationale Lingeriebeurs van Parijs zijn jullie verkozen tot best presterend Europees merk. Wat betekent dit voor jullie?

Deze prijs is het bewijs dat de winkeliers en de klanten dol zijn op onze collecties; maar ook dat ze zich ermee op hun gemak voelen, want ze hebben een perfecte pasvorm. Op onze sociale platformen zeggen de fans van PrimaDonna regelmatig hoe blij ze zijn dat ze ons gevonden hebben. Het merk werd in 1865 opgericht door Achiel en Margaretha Van de Velde en is nog steeds een familiebedrijf. Het dankt zijn succes aan de combinatie van de ondersteuning die de producten geven, hun unieke comfort, hun design en hun modieuze look. Eigenschappen die vrouwen met een grotere cupmaat (van B tot J) maar zelden in een beha vinden. Dat verklaart misschien waarom zo veel vrouwen zeggen: ‘Eens PrimaDonna, altijd PrimaDonna.’ De prijs die ons toegekend is, bevestigt onze positie in de markten waarin wij geloven.

Welke landen zijn jullie voornaamste markten in Europa?

Op de eerste plaats België, gevolgd door Nederland en Duitsland. Frankrijk is onze vierde markt.

Hoe positioneert PrimaDonna zich nu in de lingeriemarkt?

We zijn een ondergoedmerk, maar verkopen ook badpakken en sportlingerie voor vrouwen met rondingen. In 2010 heeft Van de Velde het zustermerk van PrimaDonna gelanceerd, genaamd PrimaDonna Twist. Lingerie met een jongere stijl, met modieus bedrukte stoffen en veel cups met schuimvulling. En vervolgens PrimaDonna Swim dat elegante badkleding met ondersteuning biedt. In 2017 gaat PrimaDonna Sport nog verder en biedt sportieve vrouwen ondersteuning en elegantie om te springen, te rennen, stretchoefeningen te doen.

Welke plaats neemt PrimaDonna in binnen de groep Van de Velde?

Van alle merken van de groep (die ook Marie Jo en Andres Sarda omvat), is PrimaDonna het sterkste merk. Met de portefeuille (PrimaDonna, PrimaDonna Twist en Sport), zijn we bezig onze klantenbasis op te bouwen onder vrouwen en meisjes met grotere borsten. De groep heeft het boekjaar 2017 afgesloten met een omzet van 208,7 miljoen euro, een toename van 1 procent vergeleken met 2016 (206,6 miljoen euro). De onafhankelijke lingeriewinkels blijven onze belangrijkste zakenpartners. We hebben er ongeveer 5000 als klant in heel Europa. We hebben ook onze eigen keten van winkels die al onze merken omvat (Marie Jo, Marie Jo L'Aventure, PrimaDonna, PrimaDonna Twist, PrimaDonna Swim en Andres Sarda), Lincherie, met ruim 35 winkels en één onlinewinkel in Nederland.

Wat zijn de volgende projecten van PrimaDonna?

We willen meer vrouwen inspireren en hun vertrouwen nog meer doen toenemen. We blijven daarom onze positie consolideren van beste merk in het segment van grote borsten, op het gebied van lingerie, badpakken en sportbeha’s.

Dit interview verscheen eerder op FashionUnited.fr.

Beelden: PrimaDonna

PrimaDonna
Van de Velde