Galeria Inno: 'We blijven vernieuwen'

"Wij beschouwen het als zeventiende winkel," zegt Martina Baetslé, woordvoerder van Galeria Inno. Het warenhuis lanceerde onlangs haar webshop. De online winkel is gecertificeerd met het BeCommerce kwaliteitslabel. Daarnaast keerde het warenhuis na dertig jaar terug naar het oude pand in Hasselt.

Galeria Inno lanceert webshop

"De tijd was er rijp voor. Een tijd geleden kwamen we op het idee. Er moest eerst met alle merken die we verkopen worden onderhandeld, voordat de webshop realiteit kon worden," vertelt Baetslé. Klanten kunnen met een speciale 'merk' en 'categorie' knop makkelijk hun weg vinden in de online winkel. De webshop verkoopt dezelfde artikelen als de winkel. Indien een klant over een Galeria Inno Advantagekaart beschikt, worden de punten bij een online bestelling ook bijgeschreven.

Galeria Inno: 'We blijven vernieuwen'

Het modewarenhuis keert terug naar Hasselt

Galeria Inno werd in 1845 door het familiebedrijf Au Bon Marché opgericht. De onderneming fuseerde later met de familiebedrijven 'Le Grand Bazar' en 'A l'Innovation' en kreeg de naam Innovation. In 2001 werd de keten overgenomen door het Duitse Galeria Kaufhof en ging verder als Galeria Inno. Het mode- en lifestylewarenhuis huist nu ongeveer 600 merken. "De grotere Inno warenhuizen hebben ook een home afdeling," zegt Baetslé. "Wij verkopen geen luxe merken als Burberry, Gucci en Louis Vuitton zoals de Bijenkorf, maar meer toegankelijke merken met goede kwaliteit zoals Max Mara. Onze klanten kunnen gewoon naar binnen lopen, kleding bekijken en passen zonder dat een beveiliger over je schouder mee kijkt."

In de jaren '80 heeft Inno besloten een aantal van de modewarenhuizen te sluiten. De winkel in Hasselt was er toen een van. "Sinds 2006 hadden we plannen om weer terug te keren naar Hasselt. Het enige dat tegen zat was dat we geen geschikt pand in de binnenstad konden vinden. Toen het mogelijk was in het pand aan de Koning Albertstraat te trekken, waar Inno 30 jaar geleden gevestigd was en later een parkeergarage en een Go Sport, twijfelden we geen moment," aldus Baetslé. Het modewarenhuis opende haar winkel in Hasselt op 28 november 2014.

Het modewarenhuis in Hasselt is 8.000 vierkante meter groot, verdeeld over vier etages. De winkelruimte is uitgerust met led-verlichting, ruime gevelramen, tegelvloeren en witte muren. "Inno wil een helder, modern en ruimtelijk gevoel uitstralen," zegt Galeria Inno in een persbericht. In tegenstelling tot andere winkels in Hasselt die tot zes uur 's avonds open zijn, blijft Galeria Inno open tot zeven uur 's avonds. Het bedrijf hoopt hiermee een hogere omzet te behalen.

Winkels van Galeria Inno worden gerenoveerd

Het modewarenhuis geeft aan te willen blijven ontwikkelen en met de tijd mee te willen gaan. Daarom richt de onderneming zijn winkels regelmatig opnieuw in. "De winkel in Antwerpen is net in een nieuw jasje gestopt. De oorspronkelijke gevel uit 1900 is gerenoveerd. Alle kleine sierlijke details zijn hersteld,” vertelt Baetslé. “In Luik is er een aantal afdelingen binnen de winkel gerenoveerd. Op het moment wordt het warenhuis in Charleroi gerenoveerd. Het warenhuis wordt verdieping voor verdieping grondig aangepakt. De renovatie zou in totaal ongeveer drie jaar duren, omdat de winkel tijdens de renovatie open blijft. Als alle werkzaamheden goed verlopen, zal de heropening van Charleroi in het najaar van 2015 plaatsvinden.

De warenhuisketen heeft nu een webshop en zestien winkels in België.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN