• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Etam CEO: ‘Etam breidt uit naar de Verenigde Staten’

Etam CEO: ‘Etam breidt uit naar de Verenigde Staten’

Door Marthe Stroom

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De eerste rechtstreeks geëxploiteerde winkel van Etam in de Verenigde Staten. Credits: Etam

Het Franse lingeriemerk Etam, dat recentelijk in Miami zijn eerste winkel in de Verenigde Staten opende, is van plan de Amerikaanse markt verder te benutten. Dat blijkt uit een interview dat FashionNetwork hield met Etam CEO Laurent Milchior.

Etam’s eerste Amerikaanse winkel opende in Dadeland, een winkelcentrum in het zuiden van Miami, in een pand tussen een Zara en Victoria’s Secret winkel in. Inmiddels is Etam van plan om tegen het begin van 2024 nog twee winkels aan de Amerikaanse oostkust te openen.

Milchior legt aan FashionNetwork uit hoe hij ruimte zag voor Etam in het veranderende lingerielandschap van de Verenigde Staten, waarin Victoria’s Secret sinds het begin van 2020 meer dan driehonderd winkels sloot.

Het is nog niet duidelijk waar de nieuwe Etam winkels zullen komen, maar een tweede winkel in een winkelcentrum in Miami is volgens de CEO een sterke kanshebber. Etam behaalde eerder successen in Noord-Amerika met zeventig winkels in Mexico, waardoor het Noorden van de Verenigde Staten als een veiligere keuze voelt.

Ook New York wordt overwogen, maar alleen op een ‘toplocatie’. "Het is cool om een winkel in New York City te hebben, maar in de wereld van vandaag is het niet altijd de beste manier om buzz rond je merk te creëren”, vertelde hij aan FashionNetwork. Wel geeft Milchior toe verschillende plekken in New York te hebben bekeken. “Een kans voor een goede ligging zouden we waarschijnlijk wel grijpen.”

Etam