• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Decathlon breidt verder uit in Duitsland

Decathlon breidt verder uit in Duitsland

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Decathlon gaat haar activiteiten in Duitsland verder uitbreiden. De Franse sportketen opent volgend jaar vier nieuwe filialen in Frankfurt, Wiesbaden, Heidelberg en Stuttgart, gevolgd door winkelopeningen op nog onbekende locaties. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt.

”Over het algemeen is de Duitse markt voor ons de meest interessante in Europa, daar zien we de meeste potentie,” aldus Ludger Niemann, woordvoerder voor de Duitse tak van Decathlon, in een verklaring. Niet alleen opent Decathlon meer winkels, ook worden nieuwe productcategoriën aan het assortiment toegevoegd.

Volgens Werner Haizmann, voorzitter van de Vereniging van Duitse Sportretailers, beschouwen Duitse retailers het businessmodel van Decathlon echter als ‘erg bruut’. “Ze leggen hun handen overal bovenop,” aldus Haizmann in een verklaring. Onafhankelijke sportbedrijven vinden het moeilijk om te concurreren tegen deze grote retailers, maar volgens Hansjürgen Heinick, senior consultant bij IFH Köln, kunnen gespecialiseerde retailers juist van de komst van Decathlon profiteren. “Duitse consumenten hebben het liefst sportkleding van bekende merken, maar als het om de meer lifestylekleding gaat is het merk minder belangrijk.”

Onlangs maakte Decathlon ook bekend een nieuw distributiecentrum te openen in Dortmund. Het bedrijf had al een distributiecentrum in Duitsland, in Schwetzingen. Het nieuwe centrum creëert 700 nieuwe banen in het land, waar Decathlon momenteel aanwezig is met 34 winkels. In totaal heeft de sportretailer, die in 2015 een omzet van 9,1 miljard euro boekte, zo’n 1.000 winkels.

Beeld: Decathlon Facebook

Decathlon