De van oorsprong Franse sportwinkelketen Decathlon heeft zijn eerste stappen in de Amerikaanse markt gezet met de opening van een superstore in Emeryville, in de buurt van San Francisco.

Met ruim 4300 vierkante meter aan winkelruimte is de nieuwe superstore zes keer zo groot als de Decathlon ‘Lab Store’ in San Francisco die vorig jaar geopend werd. De winkel maakt gebruik van het NewStore Omnichannel Platform, waardoor medewerkers alle items gemakkelijk kunnen inscannen met RFID-technologie en klanten mobiel kunnen afrekenen. Dat houdt in dat klanten geen contant geld of creditkaart meer bij zich hoeven te hebben – ze kunnen met Apple Pay betalen - en niet in de rij hoeven te staan bij vaste kassa’s. Alles wordt met gebruik van iPhones geregeld en medewerkers lopen vrij door de winkel en kunnen ter plekke afrekenen.

”We hebben een trouwe en betrokken gemeenschap opgebouwd in de Bay Area. Het NewStore platform verbindt consumenten met ons merk en exclusieve producten,” aldus Tony Leon, CIO en CTO van Decathlon USA in een persverklaring.

Decathlon telt inmiddels ruim 1.500 winkels in 49 landen en verkoopt alles op het gebied van sport, van fietsen tot ski’s en kampeeruitrusting.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN