Caroline Biss naar Duitsland

Het Belgische modemerk Caroline Biss heeft zijn zinnen gezet op Duitsland. Dit najaar opent het merk zijn eerste winkel in Düsseldorf, gevolgd door een tweede filiaal in Keulen volgend jaar.

Caroline Biss is sinds de financiële crisis van 2008 met 70 procent gegroeid, meldt topman Bart Saelen in een interview met Retail Detail Europa. De geconsolideerde bedrijfsopbrengsten bedroegen in 2015 38,7 miljoen euro. “Nu zijn we klaar voor een nieuw verhaal. We zitten aan de limieten van ons groeipotentieel in de Benelux,” aldus Saelen. Vandaar dat het bedrijf zich nu richt op Duitsland.

Saelen gelooft in de groeikansen die Duitsland biedt. Er zou genoeg koopkracht zijn en weinig culturele verschillen. Dat de keuze voor een eerste filiaal op Düsseldorf is gevallen, is ook niet vreemd. De stad is een modemekka voor de omgeving. De nieuwe winkel bevindt zich in de Grabenstrasse, tussen merken als Hugo Boss, MarcCain en Dorothee Schumacher. In Keulen bevindt het nieuwe pand zich in de Mittelstrasse.

Caroline Biss telt vijftien winkels in België, negen in Nederland en twee in Luxemburg. Ook is het merk verkrijgbaar via multibrand winkels in en buiten de Benelux en via zijn eigen webshop. Het label is niet van plan verder uit te breiden in België, maar is nog wel op zoek naar een aantal locaties in Nederland, waaronder in Breda, aldus Saelen.

Foto: Caroline Biss

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN