• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Brantano: lancering nieuwe winkelformules en meer nadruk op mode

Brantano: lancering nieuwe winkelformules en meer nadruk op mode

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

FNG N.V. heeft grootse plannen voor Brantano, dat het naar eigen zeggen wil ‘’uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode- en schoenen’’. De Belgische modegroep heeft in een persbericht bekendgemaakt dat het plannen heeft om Brantano onder drie verschillende winkelformules te laten verdergaan: Brantano Klasik, Brantano Boutik en Brantano Market. Daarnaast zal ook een sterke focus komen te liggen op e-commerce, met de lancering van een nieuw online platform.

FNG lanceert nieuwe winkelformules Brantano

Deze ontwikkeling zorgt er volgens het bedrijf zelf voor dat Brantano ‘’qua aanbod en qua prijspositionering een ruimere invulling krijgt’’. Volgens Dieter Penninckx, CEO van de FNG Groep, is deze strategie gewenster dan de lancering van een geheel nieuw merk. “Onze naamsbekendheid is hoog, we zien dat het ‘one stop shop’ concept werkt, er is zeker plaats voor merken en de grote beschikbaarheid van Brantano is een sterkte: je vindt altijd een vlot bereikbare winkel in de buurt, met een breed aanbod,’’ laat Penninckx weten in het persbericht.

De winkels van Brantano die nu al bestaan, zullen verdergaan onder de noemer Brantano Klassik. Consumenten kunnen hier terecht voor schoenen en, in mindere mate, ook kleding. Het bedrijf is naar eigen zeggen wel van plan het modeaanbod te vergroten. Daarnaast zal de FNG Groep Brantano Boutik lanceren, waar modemerken en schoenenmerken uit het midden- tot hogere segment zullen worden verkocht. Binnen deze formule ligt de nadruk echter op mode. Tot slot zullen ook Brantano Market winkels openen waar klanten terechtkunnen voor het aanbod van zowel Brantano Klasik als Brantano Boutik.

Online en offline moeten bij Brantano hand in hand gaan

Naast de lancering van nieuwe concepten, zal ook meer worden ingezet op e-tail. “We streven naar een opti-channel aanpak, een optimale mix tussen de verschillende kanalen,” zegt Penninckx hierover. De CEO merkt dat online en offline beiden moeten worden ingezet voor een goede klantervaring, en naar eigen zeggen werkt dit voor Brantano goed. Zo biedt de retailer al ‘click & reserve’ aan, waarbij consumenten online schoenen kopen en deze vervolgens in een fysieke winkel ophalen.

In de loop van 2018 zullen de eerste grote Brantano Market winkels openen in respectievelijk Ternat en Gentbrugge. Later in het jaar moeten daar ook vijf Brantano Boutik winkels bijkomen. Twee hiervan zullen worden gehuisvest in panden waar nu nog Concept Fashion is gevestigd, in Schelle en Sint-Denijs Westrem. Het nieuwe e-commerce platform zal naar verwachting in de zomer van dit jaar online moeten gaan.

Als het aan de CEO van de FNG Groep ligt, biedt de nieuwe strategie veel mogelijkheden voor Brantano. “Tegen 2020 zien we potentieel voor 110 vestigingen van Brantano Klassik, 30 à 40 van Brantano Boutik en een tiental Brantano Markets,” aldus Penninckx.

Beeld: Brantano

Brantano
Concept Fashion
FNG Groep