‘Belgisch label Imprevu breidt uit naar nieuwe markten’
bezig met laden...
Het Belgische damesmodelabel Imprevu ligt al bij 130 retailers in België, Frankrijk, Groot-Brittannië en Zwitserland, maar kijkt graag nog wat verder over de grens. Vanaf januari 2023 is kleding van het merk ook te vinden in Duitsland en Oostenrijk. Rond die tijd schuift er bij Imprevu ook een nieuw teamlid aan, dat onder meer verantwoordelijk zal zijn voor internationale uitbreiding. Dat zegt oprichter Justine God in een interview met FashionNetwork.
Het nieuwe teamlid is de partner van God, die het merk altijd al ondersteunde maar er in januari officieel onderdeel van wordt. Imprevu wil graag meer voet aan de grond krijgen in Europa middels samenwerking met ‘agenten en vertegenwoordigers die we op vakbeurzen ontmoeten’, aldus God. Behalve de circa dertig winkels in Oostenrijk en Duitsland waar Imprevu vanaf januari komt te liggen, verschijnt het merk de komende maanden ook bij nieuwe retailers in het zuidoosten en noordwesten van Frankrijk.
Wholesale is momenteel goed voor ongeveer negentig procent van de omzet van Imprevu. De rest komt uit de webshop van het merk. De omzet van Imprevu is sinds de start van het merk in 2016 jaren stabiel gegroeid, vertelt God. Volgens de oprichter loopt deze nu tegen de twee miljoen euro.
God is nog niet van plan eigen winkels te openen. In plaats daarvan richt ze zich liever op de webshop van Imprevu, die in het voorjaar van 2021 werd geopend. Imprevu staat bekend om kledingstukken met uitbundige prints. De kleding wordt in Europa geproduceerd en uitgebracht in de vorm van vier vaste collecties per jaar en kleinere lanceringen tussendoor. In 2021 won het merk de publieksprijs voor Fashion Brand of the Year tijdens de Belgian Fashion Awards.