Uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Nielsen is gebleken dat Belgen nieuwe producten het vaakst ontdekken in het winkelschap. Wereldwijd geldt mond-tot-mondreclame als de gangbaarste manier om nieuwe producten te leren kennen, maar in België gaf 63 procent van de ondervraagden aan dat zij meestal over het bestaan van nieuwe producten op de hoogte raakte tijdens het winkelen.

Hoewel de Belgen wel oog lijken te hebben voor nieuwe producten in het schap, zijn ze niet zo snel geneigd om deze daadwerkelijk aan te schaffen. In Nielsen’s onderzoek kwam naar voren dat 35 procent van de Belgen tijdens hun laatste bezoek aan de winkel een nieuw product had gekocht, terwijl dit percentage voor de rest van Europa 44 procent bedroeg.

Tot slot gaf 53 procent van de ondervraagde Belgen aan dat ze een nieuw product had leren kennen dankzij een gratis proefmonster, terwijl voor de rest van Europa een percentage van 38 procent gold.

Volgens het Global New Product Innovation Report dat Nielsen naar buiten bracht is een goede distributie essentieel voor nieuwe merken en is het belangrijk dat bedrijven weten waar zij de consument het beste kunnen bereiken.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN