• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • BeCommerce: ‘Belgen spenderen meer online, vooral kleding en schoenen populair’

BeCommerce: ‘Belgen spenderen meer online, vooral kleding en schoenen populair’

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Beeld via pexels

Belgen spendeerden meer geld online tijdens het eerste kwartaal van 2021, dat blijkt uit de Market Monitor van BeCommerce. Het totaalbedrag bedraagt 2,84 miljard euro in drie maanden tijd. Categorieën fashion, elektronica en spelamusement vallen het meest in de smaak.

Zeven op de tien consumenten koopt meer kleding en schoenen online in het eerste kwartaal van 2021, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit de cijfers. De mode-industrie genereert in totaal 639.000 euro in deze periode. De koploper van het kwartaal is het spelamusement: er werden 9,6 miljoen gaming- en gambling-aankopen gedaan.

Volgens BeCommerce is de opvallendste verschuiving te zien in het gebruik van de kredietkaart. Het gebruik van de kaart daalde met vijf procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo is te lezen. De kredietkaart blijft echter nog steeds een populair betaalmiddel en staat nog op de tweede plaats. Het meest gebruikte betaalmiddel door de Belgen is Bancontact.

BeCommerce
Market Monitor BeCommerce