• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • BCBG Max Azria verlegt focus naar e-tail en wholesale

BCBG Max Azria verlegt focus naar e-tail en wholesale

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

BCBG Max Azria, het in Los Angeles gevestigde modelabel van ontwerper Max Azria, moet een herstructurering ondergaan. Volgens Bloomberg gaat het bedrijf gebukt onder schulden en vormt ook de verschuiving naar online winkelen een uitdaging voor BCBG.

De herstructurering houdt in dat het aantal fysieke winkels van het merk flink moet worden teruggedrongen. Om hoeveel winkels het precies gaat, heeft het bedrijf niet laten weten. Wel stelde een woordvoerder voor het merk dat BCBG zich in plaats van retail meer wil richten op gelicenseerde producten, e-commerce en groothandelsactiviteiten. “Om rendabel te blijven moet het bedrijf - net als zovelen in de industrie - haar strategie herzien om zo te kunnen concurreren,” aldus de woordvoerder.

Hoewel het bedrijf het momenteel financieel niet gemakkelijk heeft, laat het wel weten niet te vrezen voor een faillissement. Wel heeft BCBG een financieel adviesbureau in de arm genomen dat ervoor moet zorgen dat het inderdaad niet zover zal komen.

Welke winkels precies zullen worden gesloten, is niet bekend gemaakt. In totaal heeft BCBG meer dan 500 winkels wereldwijd, waarvan meer dan 170 in de Verenigde Staten. Het merk heeft daarnaast ook winkels in onder andere België, Spanje, China en Duitsland. Azria richtte het label op in 1989. In 1998 werd de BCBG Max Azria Group ook eigenaar van Herve Leger.

Beeld: BCBG Max Azria Facebook

BCBG Max Azria
Herve Leger