• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Bazar#3: van pop-up store en webshop naar een eigen winkel

Bazar#3: van pop-up store en webshop naar een eigen winkel

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

“Ken je dat vrolijke gevoel dat je als kind altijd kreeg wanneer je een snoepwinkel binnenging? Dat gevoel hoop ik op te roepen bij vrouwen die bij mij komen winkelen,” vertelt Valerie van Heyghen, oprichtster van pop-up store en webshop Bazar#3. Van Heyghen startte twee jaar geleden haar carrière als onderneemster met de online sieradenwinkel Spring88, maar ze wilde meer. De jonge moeder breidde het assortiment van haar webwinkel uit, opende vervolgens een pop-up store en maakt zich nu klaar voor de opening van haar eerste eigen winkel in Lochristi in Oost-Vlaanderen.

Bazar#3: winkel voor de moderne vrouw

Van Heyghen droomt naar eigen zeggen al zo lang zij zich kan herinneren van een eigen winkel, maar het besluit om deze droom te veranderen in werkelijkheid kwam rond mei 2014. Samen met haar man kocht ze, omdat de gelegenheid zich toen voordeed, een pand waar ze haar winkel in kon vestigen. Het stel heeft voor de opening geen investeerders benaderd maar, met uitzondering van de aankoop van het pand, alles zelfstandig gefinancierd. “Toen ik moeder werd, ontstond de behoefte aan een stabieler leven. Mijn man heeft altijd in de distributie gewerkt, en ik heb zelf jarenlange ervaring in de mode- en sieradenretail als verkoopmedewerkster en agente. Met onze gezamenlijke ervaring besloten we Bazar#3 van een pop-up store en webshop te veranderen in een echte winkel,” legt Van Heyghen uit. Het pand was zo oud dat ze het helemaal moesten laten verbouwen, een project dat uiteindelijk ongeveer tien maanden geduurd heeft. “Maar nu breekt gelukkig de leukste fase aan. De ruwbouw is voltooid, en we wachten alleen nog tot de vloer droog is zodat we kunnen beginnen met de inrichting,” vertelt de startende onderneemster.

Over de inrichting van haar winkel is Van Heyghen al uit: “Het moet vooral gezelligheid uitstralen, en daarom laten we een mooi haardvuur en een grote zetel plaatsen.” Van Heyghen vergelijkt haar winkel met een originele bazaar: een markt waar mensen niet alleen komen om producten te kopen maar ook om te genieten van al het aanbod en de sfeer. De onderneemster richt zich op vrouwen die net als zijzelf zijn: “Drukbezette, moderne vrouwen die niet alle tijd van de wereld hebben maar zich wel mooi willen kleden.” Bazar#3 verkoopt kleding, schoenen, sieraden en accessoires van onder andere Antik Batik, MKT en Maison Auguste. Inspiratie voor de inkoop doet ze op tijdens het lezen van blogs of bij bezoekjes aan modebeurzen. Omdat Van Heyghen zelf de inkoop voor de winkel doet, kan ze zich hierbij laten leiden door haar eigen stijl. “Ik kleed me erg afwisselend: de ene dag ga ik voor een bohemien stijl, terwijl ik de volgende dag misschien voor een stoere look kies. In onze winkel vind ik het belangrijk dat iedereen iets leuks kan vinden, en daarom vind je hier producten die aansluiten bij verschillende stijlen. Daarnaast vind ik het belangrijk om goede basics te verkopen,” aldus Van Heyghen.

“Ik hoop vooral dat klanten de winkel leuk zullen vinden”

Een openingsdatum is nog niet bekend, maar Van Heyghen verwacht dat ze begin november haar eerste klanten zal kunnen verwelkomen. De herfst/wintercollectie die ze heeft ingekocht bevat naar eigen zeggen onder andere stoere schoenen, veel oversized items en comfortabele gebreide kledingstukken. Van Heyghen denkt af en toe ook al na over de toekomst van haar winkel. “Ik zou later graag een ladies night willen organiseren waarbij vrouwen advies kunnen krijgen over gezonde voeding of kleding,” verklapt ze. Maar ze wil vooral niet op de zaken vooruit lopen: “Bakken met geld verdienen hoeft voor mij niet. Ik hoop vooral dat klanten de winkel leuk zullen vinden.”

Bazar#3 zal naar verwachting rond 6 of 7 november opengaan.

Antik Batik
bazar#3
maison auguste
mkt