Adidas krijgt goedkeuring voor eigen winkels in India

Duitse sportgigant Adidas opent in de tweede helft van volgend jaar zijn allereerste fully owned winkel in India. Het bedrijf heeft groen licht gekregen om te investeren in lokale retailactiviteiten in het Aziatische land. Dat meldt The Economic Times.

Het nieuws komt nadat Adidas het Indiase ministerie van Industriebeleid (DIPP) toestemming vroeg voor het opzetten van flagshipstores onder zijn eigendom. Drie jaar geleden stond India buitenlandse investeringen toe in single-brand retail, op voorwaarde dat ten minste 30 procent van de grondstoffen wordt ingekocht bij kleine Indiase bedrijven.

Het bedrijf verwacht dat de combinatie van eigen winkels, het online platform en een groot franchisenetwerk het merk een sterke impuls zullen geven op de Indiase markt. “We zijn ervan overtuigd dat eigen retaillocaties ons in staat zullen stellen de positie als marktleider naar een hoger niveau te tillen,” zo zegt Dave Thomas, managing director van Adidas India. “Het geeft ons meer flexibiliteit producten in alle categorieën in grotere winkels te tonen, waardoor de winkelervaring van consumenten kan worden verbeterd,” aldus Thomas.

De Duitse retailer heeft in India momenteel 760 franchisewinkels van Adidas, Adidas Originals en Reebok. Het bedrijf wil dit aantal verhogen naar 1.000 tegen het einde van 2020. Bovendien is Adidas van plan tegen het einde van dit jaar minstens 50 nieuwe winkels onder zijn omnichannelmodel te openen.

Naast Adidas, zegt het DIPP acht verzoeken te hebben gehad van grote merken als Nike, Skechers, Kiko International en Swarovski.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN