Ace & Tate wil tien winkels in Duitsland

Als het aan Ace & Tate ligt, komen er veel winkels bij in Duitsland. Momenteel is er één winkel in Berlijn, maar in de komende maanden moet dat uitgroeien tot tien vestigingen. Dat melden Emerce en Retaildetail.

De Nederlandse brillenketen Ace & Tate heeft vier winkel in Nederland: twee in Amsterdam, één in Rotterdam en één in Utrecht. Binnenkort wordt er ook een winkel geopend in Antwerpen. Verder heeft de brillenretailer webwinkels in verschillende landen: Zweden, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Zwitserland.

De Duitse markt voor brillen is momenteel 5,8 miljard euro waard en groeit jaarlijks. Opvallend is de opkomst van online brillenverkoop, die ook in Duitsland hard groeit. De Duitse online brillenmarkt zal de komende jaren met zo’n 10 procent stijgen, schat de DZ Bank. Momenteel hebben webwinkels in opticienland een aandeel van 3,7 procent, blijkt uit onderzoek van Zentralverbands der Augenoptiker und Optometristen (ZVA), de verenigde Duitse opticiens.

Ace & Tate is overigens niet het enige online brillenconcept dat inspeelt op de online brillenmarkt en ook fysieke winkels opent. In Nederland timmert het Franse merk Polette hard aan de weg met winkels in Amsterdam en Utrecht. In Duitsland is Mister Spex al 6 jaar actief in de opticienbranche; het merk werkt samen met 500 zelfstandige opticiens. Zij krijgen een commissie voor elke meting of afgestelde bril voor een online klant. Het Duitse bedrijf zou ook werken aan een Nederlands retailnetwerk. Mister Spex bediende vorig jaar zo’n 1,5 miljoen klanten en rapporteerde een omzet van 65 miljoen euro. Dan is er nog de internationale fabrikant van de brillenglazen Essilor; die kocht recentelijk een aantal online brillenverkopers en heeft daarmee een groot digitaal bereik in Europa.

Beeld: Facebook Ace & Tate

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN