• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Zayn x Versus: rock’n roll mode

Zayn x Versus: rock’n roll mode

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

De liefde tussen mode en rock ’n roll leeft onverminderd voort. Nu de beurt aan Zayn Malik, de 23 jarige Twitter-grootheid, voormalig boyband ster en het vriendje van topmodel Gigi Hadid, om zijn hand te leggen aan een modecollectie voor niemand minder dan Donatella Versace.

Zayn x Versus wordt een capsulecollectie voor mannen en vrouwen die het komend voorjaar aan de pers en inkopers wordt gepresenteerd en vervolgens vanaf mei 2017 verkrijgbaar zal zijn via Versus boetieks en online. Zayn wordt, naast mede-ontwerper, ook het gezicht van Versus in de advertentiecampagne.

Versus de rock ’n roll ziel van de familie

Volgens Donatella Versace is het merk Versus altijd de ‘rock ’n roll ziel van de Versace familie’ geweest en is het ook altijd geassocieerd met muziek. Grote bands zoals de Foo Fighters en Lenny Kravitz traden vaak op tijdens de Versus modeshows, en voor Donatella staat het merk voor opstand. Vandaar de keuze voor Zayn, die als voormalig One Direction-lid en tegenwoordig als solo-artiest een zekere rebellie uitstraalt.

Volgens Donatella zal deze samenwerking relevant zijn. In een interview met de New York Times zei de ontwerpster: “Veel celebrities doen kledinglijnen die gewoon niet relevant zijn. Deze? Wel relevant. Het is slim van hem dat hij met mij in zee gaat.”

Hoewel Zayn eerder dit jaar een gelijknamige streetwearlijn lanceerde, heeft hij geen ontwerpervaring maar zegt hij een ‘fan van mode’ en van Versus te zijn. En Donatella is op haar beurt fan van zijn ruim 35 miljoen volgers op Twitter.

”Ik wilde Zayn omdat hij me kan helpen met zijn volgers te communiceren. Ik wil hun taal leren. Ik wil meer over hen leren, wat ze denken en wat ze mooi vinden. Het is een nieuwe generatie die ik zonder een samenwerking met iemand als Zayn nooit zou bereiken,” zo onthulde Donatella de ware reden voor de samenwerking.

Het is een slimme zet van Versus, die het afgelopen jaar een verdubbeling van de omzet realiseerde, net als het jaar daarvoor. “Dit is niet slechts eenmalig - dit is het begin van een nieuw tijdperk voor Versus,” zei de ontwerpster. “Zayn is voorlopig ons plan. Maar ik denk dat we in de toekomst blijven samenwerken met andere musici en rocksterren als gastontwerpers.”

Een deel van de opbrengsten uit de verkoop van Zayn x Versus zal aan liefdadigheidsinstellingen worden geschonken.

foto: via Versus/Facebook
Versace
Versus
Zayn Malik