E-tailer Yoox duikt de wereld van de augmented reality (AR) in met de lancering van de ‘Try, Share and Shop’-dienst. Het bedrijf werkt daarvoor samen met de app Lumyer, waarmee gebruikers AR-effecten aan foto’s en video’s kunnen toevoegen. Dat melden diverse media.

De samenwerking is een primeur in de modewereld, waar Yoox de eerste retailer is die een set filters ontwikkelt waarmee de ruim 16 miljoen Lumyer-gebruikers accessoires virtueel kunnen passen, delen en kopen. De technologie van de app biedt gebruikers van zowel iOS als Android de mogelijkheid zichzelf te zien terwijl ze tassen, zonnebrillen en sieraden passen. Daarmee kunnen ze zogenaamde ’live fashion shoots creëren, afbeeldingen die kunnen worden gedeeld via social media. De items kunnen ook via de app worden gekocht.

Het partnerschap met Lumyer is voor Yoox een manier om consumenten wereldwijd op een persoonlijke manier te benaderen. Het maakt tevens deel uit van een groter plan om consumenten steeds te blijven verrassen. “Met de samenwerking zijn we van mening dat onze klanten een meer aantrekkelijke en speelse winkelervaring op hun mobiel hebben,” stelt Yoox-voorzitter Alessandra Rossi.

“Het is fantastisch om met Yoox samen te werken en het te verwelkomen als onze exclusieve retailpartner,” zegt Diego Mortillaro, CEO van Lumyer. “Lumyer biedt gebruikers de mogelijkheid om visueel prachtige en unieke foto’s en video’s te creëren en door samen te werken met Yoox en haar assortiment aan accessoires, wordt de visuele app verder versterkt,” aldus Mortillaro.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN