Uniqlo voegt wederom een gerenommeerde naam toe aan de lijst met samenwerkingen: de Duitse ontwerper Tomas Maier werkt samen met de Japanse fast fashion retailer voor een zomercollectie, bestaande uit een dames-en herenlijn, alsook accessoires. De samenwerking wordt vandaag aangekondigd op de website van Uniqlo en via de sociale kanalen van het merk.

Het is de eerste samenwerking tussen Uniqlo en Maier, die vooral bekend is van zijn rol als creatief directeur bij Bottega Veneta. Onder zijn leiding groeide het Italiaanse modehuis uit tot het één na grootste merk uit de Kering-stal, met een omzet van ruim 1 miljard euro in 2012. Daarvoor was hij onder meer werkzaam voor Fendi en Sonia Rykiel, waar hij verantwoordelijk was voor de ready-to-wear collecties. Daarnaast runt Maier sinds 1997 zijn eigen, gelijknamige label. De stijl van de Duitser wordt gekenmerkt door elegante, minimalistische ontwerpen.

Uniqlo is het afgelopen jaar druk geweest met tal van samenwerkingen. Zo lanceert het merk in april haar tweede samenwerking met de Britse ontwerper J.W. Anderson en ook het Finse modehuis Marrimeko ontwierp een collectie voor Uniqlo, welke vanaf eind maart in de winkels ligt. Voor de presentatie van de collectie van Tomas Maier is nog geen precieze datum bekendgemaakt.