• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Tv-kok Jeroen Meus ontwerpt mannencollectie voor Jbc

Tv-kok Jeroen Meus ontwerpt mannencollectie voor Jbc

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more

Moderetailer Jbc bestaat dit jaar 40 jaar en ging een samenwerking aan met Jeroen Meus: de tv-kok die bekend is van het programma ´Dagelijkse kost´ op Één. Meus hielp bij het ontwerpen van een mannencollectie, bestaande uit onder andere een spijkerjas, geruite overhemden, broeken, riemen en sjaals.

Aan Het Belang van Limburg vertelde de tv-kok het volgende: “De collectie is allround , en ze zit een beetje in de sfeer van Texas en cowboys.” Daarnaast noemde hij dat de kledingstukken voorzien zijn van details die verwijzen naar zijn baan als kok. “Aan de binnenkant van het ceintuur staat bij elk gaatje een bakwijze, bijvoorbeeld van bien cuit tot saignant. En dan is er ook nog het logo: een naald en een klopper, samen met mijn initialen,” aldus Meus.

Ann Claes, hoofd inkoop bij Jbc, is ook positief over de samenwerking met Meus: “Het leuke aan Jeroen Meus is dat hij meer dan een bekende Vlaming is. Hij is sympathiek, een familieman en een bom aan energie. Allemaal eigenschappen die goed aansluiten bij het DNA van JBC. Bovendien zet het nog een keertje ons Belgisch karakter in de verf.”

De Jeroen Meus for Jbc collectie wordt morgen gelanceerd. Prijzen variëren van 19,90 euro voor een T-Shirt tot 59,90 voor een spijkerjas. Jbc is onderdeel van de Claes Retail Group, die ook eigenaar is van kledingketen Mayerline. In België en Luxemburg heeft Jbc op dit moment 140 winkels. Verder heeft de kledingketen een webshop in België, Luxemburg en Duitsland.

JBC