Thakoon Panichgul maakt comeback naar mode met consumentgericht merk

Twee jaar geleden onderbrak Thakoon Panichgul – ook wel bekend als Thakoon – zijn loopbaan in de mode om over de huidige stand van mode na te denken. Als gevolg daarvan heeft hij zijn nieuwe gelijknamige merk, Thakoon, gelanceerd. De direct to consumer lijn, die uit tijdloze luxe basisstukken bestaat, is het resultaat van de realisatie dat “verheven ontwerp niet een luxe is; het hoort in de garderobe van iedere moderne vrouw.”

Thakoon Panichgul maakt comeback naar mode met consumentgericht merk

Tijdens zijn sabbatical van twee jaar keek de modeveteraan naar wat klanten zochten in het huidige mode- en retaillandschap. Nu biedt de lijn hoogwaardige, samengestelde collecties tegen betaalbare prijzen – een strategie naar de direct to consumer business modellen waar veel onafhankelijke merken tegenwoordig voor kiezen.

Thakoon Panichgul maakt comeback naar mode met consumentgericht merk

Thakoon debuteerde op 17 september zijn capsulecollectie voor Herfst 2019 met klassieke stijlen die wellicht door velen als basisstukken beschouwd worden, zoals een gebreide jurk met col, een jurk met spaghettibandjes, broeken, en meer. In plaats van in te gaan op de huidige trends voor kleding en accessoires kiest Panichgul ervoor hoogwaardige en gestroomlijnde klassieke stukken te ontwikkelen voor zijn klanten. Volgens het merk concentreert de ontwerper zich op hoe de samenstelling van een dames garderobe zich in de loop der tijd ontwikkelt.

Thakoon Panichgul maakt comeback naar mode met consumentgericht merk

”Thakoon begrijpt dat de consument niet van iedere ontwerper een scala aan opties verwacht, maar liever een selectie mooie gemaakte, tijdloze stukken,” aldus het persbericht. Het merk zal in de loop van het jaar verschillende capsulecollecties lanceren, daarmee voortbordurend op het principe van een garderobe die uitgebreid wordt met klassieke stukken.

Thakoon Panichgul maakt comeback naar mode met consumentgericht merk

Items uit Thakoon’s collectie lopen uiteen van 75 dollar (68 euro) tot 225 dollar (204 euro) en zijn verkrijgbaar via de website van het merk. De ontwerper zal later dit najaar ook een conceptstore in de West Village in New York openen.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op fashionunited.com. Vertaling en bewerking door Wendela van den Broek.

Foto’s via Thakoon

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN