Tag Heuer's Connected Watch: een concurrent voor Apple?

Fans van luxemerken en technologie kunnen een nieuw item aan hun verlanglijst toevoegen: de Connected Watch van Tag Heuer. Voor de productie van de smartwatch die moet gaan concurreren met de Apple Watch heeft het Zwitserse merk samengewerkt met Google en Intel Corp., schrijft Women´s Wear Daily (WWD).

Het horloge is geínspireerd op het bekende Carrera model van het merk. Voor het klokje is gebruik gemaakt van titanium, en de vervangbare band is gemaakt van rubber. De smartwatch werkt op Android en biedt dragers verschillende sportgerelateerde apps die handig zijn tijdens het golfen en motorrijden.

“De grootste uitdaging was om een smartwatch te maken die er niet zou uitzien als een smartwatch,” vertelde Jean-Claude Biver, CEO van Tag Heuer. Biver, die tevens directeur is van de horloge afdeling van Tag Heuer´s moederbedrijf LVMH, verwacht dat binnen twee jaar 10 tot 20 procent van alle verkochte horloges een smartwatch zal zijn. Hij gelooft dat de lancering van de Connected Watch het bedrijf zal helpen bij het behouden van marktaandeel en daarnaast ook nieuwe consumenten aan zal trekken die een bovenmatige interesse in technologie hebben.

Na de officiële perspresentatie maandagmiddag was het horloge al verkrijgbaar bij een twintigtal Amerikaanse retailers, waaronder warenhuis Macy´s. De prijs van het horloge bedraagt 1.500 dollar (1403 euro). Wanneer klanten nog eens 1.500 dollar bijbetalen kunnen zij de smartwatch ook weer laten veranderen in een mechanisch horloge. De Connected Watch is momenteel alleen verkrijgbaar in een variant voor mannen, maar het bedrijf werkt al aan de ontwikkeling van een variant voor vrouwen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN