(advertentie)
(advertentie)
Rico Verhoeven lanceert eigen onderbroekenlijn met PFM Underwear

Vechtsporter Rico Verhoeven zal volgende maand zijn eigen onderbroekenlijn lanceren. De 28-jarige wereldkampioen zwaargewicht heeft zich verbonden aan het Nederlandse PFM Underwear. In november zal een gezamenlijke collectie verschijnen.

De collectie zal uit drie modellen bestaan en gelimiteerd verkocht worden. De lijn is ontworpen door vrouwen en zal daarom de slogan ‘Designed by women for men’ dragen. Verhoeven was als enige man zelf intensief betrokken bij de samenstelling van het product. “Wat me direct aansprak in deze samenwerking is het feit dat een typisch mannenproduct zoals deze juist door vrouwen wordt gemaakt en ontworpen,” aldus de kickboxer in het persbericht. “En je weet wat men zegt: 'Achter bijna elke succesvolle man staat ook een sterke vrouw!’ Ik vind het bovendien te gek dat ik samen met hen kan ondernemen. Ik heb ook ontzettend veel zin om te beginnen met het designproces. Ik heb al mijn eerste inspiratiebeelden verzameld op Pinterest.”

Rico Verhoeven lanceert eigen onderbroekenlijn met PFM Underwear

De lancering van de onderbroekenlijn zal plaatsvinden in de Bijenkorf in Amsterdam, waarna de collectie ook bij verschillende zelfstandige retailers door het hele land verkrijgbaar zal zijn. De boxers hebben een opvallende verpakking geïnspireerd op een sigarettenpakje en bijpassende waarschuwingsteksten. Prijzen starten vanaf 21,95 euro per stuk.

PFM, kort voor Performance, werd opgericht in 2015 en werkte in het verleden al vaker samen met topsporters. Zo werd eerder al een collectie uitgebracht met Olympisch zwemmer Sebastiaan Verschuren. Op dit moment heeft het merk zo’n 65 verkooppunten in Nederland, waaronder Plutosport en Sport 2000.

Beeld: PFM Underwear