• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Resorttrends voor Damesmode 2022

Resorttrends voor Damesmode 2022

Door Trendstop

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Resort 2020 ging van start met een nadruk op de nieuwe mentaliteit van consumenten. Duurzaamheid staat voorop voor hele modehuizen, niet alleen enkele collecties, en deze ethos wordt kenmerkend voor het seizoen, waarin ontwerpers de werkmethoden vereist door de lockdown volledig omarmen. De felbegeerde jeugdmarkt, een sector met een sterk ontwikkeld milieubewustzijn, wordt ook bediend door merken die niet alleen hun waarden willen vertegenwoordigen maar ook producten willen maken die hun leven en stijl weerspiegelen.

Chloe

Gabriela Hearst blijft werken aan de herinrichting van Chloe als milieuvriendelijk en sociaal bewust merk. Broderie Anglaise en met lasers – niet water- behandeld denim uit overschotten, en houten knopen van gerecycled hout versierden hand gesponnen, ambachtelijke stukken die als reactie op massaproductie werden ontworpen, met verwijzingen naar de Arts & Crafts beweging en de bohemien Pre Raphaelieten als bronnen van inspiratie.

Coach

Het idee van Stuart Vevers van Coach om stukken uit het archief in nieuwe collecties te verwerken is een voltijd werkmethode geworden. Overgebleven Schotse ruiten worden halflange jurken afgezet met kant en veel van het herfstassortiment werd aangepast met nieuwe items uit de Resort-collectie. De gedachte dat producten specifiek gebonden zijn bepaalde seizoenen wordt verworpen en de geliefde intarsia-breisels, kabelschoenen en ski-inspiraties van het merk zijn aangepast met pasteltinten voor een mondiale uitstraling voor alle seizoenen.

Missoni

Missoni wil een breder publiek aanspreken en zoekt aansluiting bij de Gen Z-markt, met ambachtelijke breitechnieken die aangepast worden voor stedelijke vrijetijdsstukken zoals hoodies, trainingsbroeken en mini-jurken met een knipoog naar luxe sportkleding. Zachte, omhullende vormen bieden comfort in loungekleding, terwijl kenmerkende breisels gemengd worden met sponsachtige texturen, glanzend doorgestikt nylon en lovertjes in pasteltinten voor een vleugje jeugdigheid.

Exclusieve Aanbieding:

Lezers van FashionUnited krijgen gratis toegang tot het Spring Summer 2021 Key Themes Directions rapport. Klik hier voor uw gratis exemplaar.

Trendstop is een van 's werelds meest vooraanstaande trendadviesbureaus op het gebied van mode en is bekend vanwege zijn inzichtelijke trendanalyses en prognoses. Trendstop.com rekent H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal en MTV tot zijn klanten.

Beelden via Trendstop

Dit artikel is eerder verschenen op FashionUnited.UK, vervolgens vertaald en bewerkt naar het Nederlands door Wendela van den Broek.

Damesmode
Fashion Week
Resort 2022
Trends
Trendstop