Patagonia lanceert vandaag het “Patagonia Action Works” digitale platform in Europa ter ondersteuning van milieuactivisme. Via het platform worden mensen verbonden met plaatselijke organisaties in Nederland, Europa en Noord-Amerika. Dat schrijft het outdoorkledingbedrijf in een persbericht.

Mensen kunnen het platform gebruiken om vaardigheden en tijd in te zetten, petities te ondertekenen, plaatselijke evenementen te ontdekken en geld de schenken aan goede doelen in hun omgeving. De betrokken milieuorganisaties komen overal ter wereld vandaan.

Noord-Amerika ging Europa al voor en met groot succes. Een half miljoen mensen namen via het digitale platform actie om milieu-initiatieven te steunen. Voor Patagonia is de lancering buiten Noord-Amerika vooral nu van groot belang. “We hebben geen vertrouwen meer dat de wereldleiders op tijd actie ondernemen om de klimaatcrisis aan te pakken. Het publiek wil weten wat ze kunnen doen, en dit platform maakt het mogelijk voor hen om actie te ondernemen in de gemeenschappen waar ze deel van uitmaken,” zet Mihela Hladin Wolfe, directeur van milieu-initiatieven in EMEA van Patagonia, in het persbericht.

Patagonia zet zich al 45 jaar in voor activisme. Het bedrijf heeft een donatieprogramma, “1% for the Planet”, opgericht door de oprichter van Patagonia, Yvon Chouinard en natuurbeschermer Craig Mathews. Inmiddels steunt het bedrijf hiermee lokale milieuorganisaties van over de hele wereld, en bedraagt deze steun meer dan 100 miljoen dollar. Met het nieuwe digitale platform hoopt Patagonia deze non-profitorganisaties te helpen nog invloedrijker en effectiever te worden.

Met behulp van Patagonia Action Works hoopt Follow This Amerikaanse oliemaatschappijen Chevron en ExxonMobil te overtuigen om te gaan investeren in hernieuwbare energiebronnen. De organisatie, opgericht door Mark van Baal, behaalde al resultaat met Shell, die beloofd heeft van koers te veranderen. “Action Works biedt ons de mogelijkheid om in Californië bekwame vrijwilligers, zoals advocaten, financiële experts en netwerkers, te werven bij investeerders en in de media,” aldus van Baal.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN