• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Optimaliseer je fashion winkel met je kassasysteem

Optimaliseer je fashion winkel met je kassasysteem

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Als fashion retailer wilt u zo veel mogelijk uit uw winkel halen. Zelfs als u tevreden bent met de dagelijkse gang van zaken, kan het geen kwaad om te kijken naar hoe u de processen in uw fashion winkel kunt verbeteren. Uw kassasysteem kan u hierbij helpen.

Een kassasysteem vormt het hart van uw onderneming, en moet tegenwoordig meer kunnen dan alleen het verwerken van transacties. We zetten vier manieren onder elkaar hoe een goed kassasysteem u helpt bij het optimaliseren van uw fashion winkel.

Krijg inzicht in uw verkoopcijfers

Zodra u weet waar uw bedrijf staat, kunt u betere vervolgstappen zetten. Om optimaal op de hoogte te blijven van de prestaties van uw winkel, zijn rapporten noodzakelijk. Rapporten laten u duidelijk zien welke producten de meeste omzet en verkoop draaien, wat de piekuren zijn, welke merken bij klanten in de smaak vallen en wat de omzet is. Zo hoeft u geen beslissingen meer te nemen op basis van gevoel, maar kunt u in plaats daarvan handelen op basis van data.

Verbeter uw voorraadbeheer

Een product niet op voorraad hebben staat vaak gelijk aan een gemiste verkoop. Een goed kassasysteem helpt u niet alleen om dit te voorkomen - door u er bijvoorbeeld aan te herinneren wanneer u nieuwe voorraad moet bestellen - maar maakt daarnaast het beheer van de voorraad die u wél heeft een stuk makkelijker. Importeer nieuwe collecties sneller in uw systeem, organiseer uw producten met tags en categorieën en maak zo het verkoopproces sneller en overzichtelijker.

Verhoog de efficiëntie op de vloer

Niets zo vervelend als een lange rij voor de kassa, terwijl mensen in de winkel ook wachten op uw hulp. Een mobiel kassasysteem wat ook werkzaam is op een iPad of iPhone kan bij dit probleem uitkomst bieden. Zo kunt u snel een extra kassa openen, of kunt u bij extreme drukte met een iPad de vloer op om zo klanten direct te helpen.

Waardeer uw klanten

Het grote verschil tussen online winkelen en een fysieke fashion winkel is het persoonlijke contact. Volgens het rapport 'Waarom komt de consument van de toekomst naar de winkel?' van de ABN AMRO vindt 38% van de consumenten nog steeds dat winkelpersoneel hen het beste adviseert op het gebied van fashion - dit in vergelijking met 8% voor een website. Uw kassasysteem kan u helpen om dit contact ook buiten de winkel te onderhouden. Zo kunt u klantprofielen gebruiken om uw marketing meer te personaliseren, of een loyalty programma implementeren waardoor u uw vaste klanten motiveert om vaker terug te komen. Een kassasysteem dat u helpt bij het onderhouden en optimaliseren van dit persoonlijk contact heeft al snel een positieve invloed op uw omzet.

Een modern kassasysteem als Lightspeed Retail ondersteunt al deze functies, en nog veel meer. Gezamenlijk kunnen kleine veranderingen een grote impact hebben op het getal wat uiteindelijk voor u als fashion retailer onder de streep overblijft. Dus: wilt u investeren in de toekomst van uw fashion winkel? Denk dan eens na over het investeren in een nieuw kassasysteem.

fashion retailer
fashion winkel
Kassasysteem
Lightspeed
Partner Content