Ook Adidas start samenwerking met Fashion for Good

Sportmerk Adidas kondigt een paar dagen na e-commerce gigant Zalando aan ook een samenwerking aan te gaan met Fashion for Good. Het nieuws over de samenwerking maakt Fashion for Good vandaag bekend middels een persbericht.

Adidas, volgens Fashion for Good al vooroplopend op het gebied van duurzame innovatie, gaat een belangrijke rol spelen in de innovatieagenda van het platform. “Als één van de wereldwijde marktleiders op het gebied van kleding en schoenen met een sterke focus op duurzaamheid en innovatie, zijn we blij Adidas te kunnen verwelkomen bij het Fashion for Good-platform,” aldus Katrin Ley, Managing Director bij Fashion for Good.

Naast het bepalen van de agendapunten en het selecteren en begeleiden van veelbelovende startups gaat Adidas helpen bij het opzetten van de Fashion for Good Experience. De Experience is een publiekelijk toegankelijke expositieruimte met interactieve displays, waarin consumenten bewust worden gemaakt van de misstanden binnen de industrie. De opening van de expositieruimte, in het hoofdkantoor van Fashion for Good, staat gepland voor in het najaar van 2018.

“We willen een drijfveer zijn achter duurzame innovatie, zowel in de industrie als naar de consument toe,” aldus James Carnes, Vice President Strategy Creation bij Adidas, in het bericht. “We geloven in het oplossen van problemen door samen te werken. In het verlengde hiervan versterkt onze samenwerking met Fashion for Good onze toewijding op het gebied van duurzaamheid en het creëren van een netwerk dat de wereld van consumenten verandert.”

Afgelopen week maakte Fashion for Good al melding van een samenwerking met een andere grote speler- namelijk Zalando. Fashion for Good is een initiatief van de C&A Foundation en heeft een hoofdkantoor aan het Rokin in Amsterdam. Ook mode-spelers Galeries Lafayette Group en Kering zijn nog aangesloten bij het initiatief.

Beeld: Fashion for Good