• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mizuno en Rijksmuseum lanceren hardloopschoen

Mizuno en Rijksmuseum lanceren hardloopschoen

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Het Japanse sportmerk Mizuno en het Rijksmuseum in Amsterdam hebben de krachten gebundeld en samen een hardloopschoen ontwikkeld die geïnspireerd is op De Nachtwacht van Rembrandt. Dit ter ere van het Rembrandtjaar 2019.

De nieuwe Wave Ultima 11 Amsterdam is de officiële schoen van de TSC Amsterdam Marathon 2019, waarvan Mizuno voor de twintigste keer hoofdsponsor van is.

Het kleurenpalet is geïnspireerd op het beroemde licht-schaduwspel van De Nachtwacht, met een buitenkant van licht en donker en gouden accenten, en op de binnenzool staan fragmenten van het beroemde schilderij afgebeeld.

De hardloopschoen is verkrijgbaar bij hardloopspeciaalzaken en webshops en kost 134,95 euro.

Mizuno werd in 1906 in Osaka, Japan opgericht. Het bedrijf is gespecialiseerd in hardloop, volleybal, handbal, korfbal, voetbal, judo en tennis, en werkt in de Benelux samen met sporters als Estavana Polman en Laura Dijkema om de kwaliteit van de schoenen te optimaliseren.

Foto’s: Mizuno x Rijksmuseum

Mizuno
rembrandt van rijn
Rijksmuseum